Gå til innhold

Sikring i bil, til dere med 3 barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har 3 små barn, som alle krever bilseter, problemet er at det ikke er plass i bredden.

Hvordan løser dere dette problemet? Jeg vil jo at alle skal være skikkelig sikret de gangene vi kjører bil.

Forøvrig så er alderen på barna 3,5 år, 2 år og 6 mnd. Den minste bruker en Maxi Cosi som kan tas inn og ut av bilen, men må snart byttes for gutten er snart for tung for setet. Vi har et Maxi Cosi Priori sete til 2 åringen og setet til 3 åringen har jeg glemt navnet på.

Uansett, så er det ikke plass til alle ved siden av hverandre, vi må benytte oss av bilens ekstra seter i bagasjen (har 7-seter, Opel Zafira)

Det er dermed vanskelig/umulig å få med vogner og bagasje når vi alle skal ut å kjøre.

Tusen takk for tips!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre tre er ca så gamle som dine i forhold til hverandre. Men nå er største 4,5, mellomste snart 3 og minste 1,5. Vi har ett bakovervendt HTS sete til minsten, Et Britax elite til mellomste(hun har sittet framovervendt siden hun var 1,5 fordi hun kastet opp hele tiden og problemet og røhmer 123 til eldste. Vi har en skoda oktavia stasjonsvogn og den tror jeg er smalere enn opel safira. Vi får akkurat igjen dørene. Jeg ville nok helst hatt de to minste bakovervendt litt lenger....

Skrevet

Får du virkelig plass til 3 barnestoler i Skoda Octavia?

Jippi!!!! Kanskje vi slipper kjøpe ny bil til sommeren da.... når nr. 3 kommer...

Skrevet

Vi har også safira har funnet ut at de to størrste 6 og 3 år må sitte på sete med rygg som er fra 15 kg. og babyen har vi kjøpt en acta duo logic til slik at vi kan ha det i midten. det går bra.

De selger også sete med rygg med intergrerte seler de kan brukes fra ni kg.....Kanskje ett forslag

• 2 uker senere...
Skrevet

Ville absolutt sett på Akta Graco Duologic til den minste..! Det er veldig smalt og tar ikke så stor plass bakovervendt heller! Og det kan stå i midten bak både med topunkts- og trepunktsbelte, så kan du ha setene til de to andre på sidene bak... Håper det ordner seg for dere..!

Skrevet

eh..vi fikk ikke plass til tre stoler i Skoda Octavia. Mannen var like fortvila hver gang han prøvde. Eldste er nå 7 og minstemann 1 år. VI endte opp med ny bil, og det ble dyrt.Vi kjøpte Renault Espace som har tre individuelle seter, og god plass! Det var herlig!!

Skrevet

hei, vi har en jente på 5, en gutt på¨3 og en gutt på 1,5 år. vi har Wolksvagen touran- 7 seter, vi har alle tre i baksetet. minsten sitter i midten bakovervendt i et HTS sete. de to andre på hver sin side i hver sitt HTS sete, 3 åringen i samme type (opp til ca 4 år) som han minste og 5 åringen i et sånn HTS pute med rygg. det går veldig greitt. men det har vært litt kragling mellom de to yngste og da hemder det vi tar ut et sete og tar opp et av de i bagasjen. vi klarer da og legge vogna på siden av det setet som er bakerst. hvis du skjønte noe av denne noe kronglete forklaringen

Skrevet

Det krevdes nøye planlegging og en del tenking og mislykkede forsøk før vi fikk det til. Det går, men er trangt og litt kronglete å feste den i midten. Mannen min drømmer fortsatt om ny bil, men vi klarer oss. Vi er foreløpig ikke avhengig av å ha alle i bilen hver dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...