Gå til innhold

Jenta har blitt over året, men jeg har morsmelk i fryseren.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av den grunn at hun aldri har tatt flaske, har aldri villet ha morsmelk på tutekopp eller annen måte enn puppen og de gangene jeg har vært borte fra henne så har hun drukket vann.

Så skal bare timesvis med pumping og de dyrebare dråpene bare gå til spille? Eller er det noen med tips? For nå drikker hun nemlig lettmelk :) Er ikke så mye jeg har, men kanskje en 7 fryseposer. Og jeg har virkelig strevd strevd strevd for de.

Bør jeg prøve å gi på tutekopp nå kanskje, det er jo lenge siden hun nektet det. Hun får fortsatt også mm morgen og kveld. Lettmelk til frokost -og kveldsmåltidet. Eller bare droppe det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er melka ikke gått ut på dato kan du vel gi henne det i kopp

Skrevet

Bare sjekk først om den er over 3 mnd gammel for mm holder seg ikke lengere i fryseren.

Skrevet

Er det ikke 6 mnd? Det er ca 4-5 mnd siden utpumping...

Skrevet

Ved -20 eller lavere er det 6mnd. Smak før du gir det til barnet! Helt flott... Og spesielt bra hvis barnet er sykt! Magesjau for eksempel.

Skrevet

Jeg ville absolutt ha gitt det. Ammet selv til gutten min var 15 mnd.

Skrevet

Jeg hadde, ja dette mener jeg, brukt det til matlaging.

Høres ekkelt ut for mange, men det blir utrolig nydelige vafler med litt tilsetning av mm.

Gjorde det senest i går.

Mm er jo helt ren, så det er ingen fare med det, det er jo værre å drikke melk fra en ku!!!!

Kos dere med mm alle sammen, det man ikke vet har man ikke vondt av, hvis du forstår hva jeg mener :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Æsj da! Gir du venner mm uten at de vet det også eller?

Skrevet

bruk det i grøten da kanskje??? eller blande ut med vanlig melk??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...