serina Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Har en liten på 3 måneder som gulper så enromt masse!det er så slitsom-må skifte body etter hvert måltid omtrent, og må regne med et par klesskift selv også.. hvor lenge er det vanlig at de gulper?Når kan man regne med at det gir seg litt? Kan jo ikke være så behagelig for han heller.. Han legger godt på seg, så det er ikke noe fare sånn sett..
krølle... Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Slenger meg på denne. Vi har gått til anskaffelse av en mengde flanel-tøybleier som er flittig i bruk døgnet rundt!
Purris Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Henger meg også på her. Har en skikkelig stor-gulper...
Pusn Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Har akkurat samme problemet her i huset.Det går vanvittig mye klær både til oss og småen. Har hørt at det skal regulere seg når de runder en 4mndr ca. Dette pga at da skal de ha regulert seg i forhold til dette med matinntak, at de kun tar d de trenger lixom. Nå er magen mett LEEEEENGE før øya. Min lille er 3 måneder nå og får både mm og mme, og min erfaring er at han gulper mindre m mme innabords enn m mm. Noen andre?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Det vanlige er at det går over rundt 4mnds alder, min yngste har ikke gitt seg før nå. Og han nærmer seg faktisk 9mnd! Det hender fremdeles at det kommer litt gulp nå også, men nesten aldri. Problemet nå er at han slever som en tulling, så klærne hans må skiftes dagen lang, han blir jo våt hele tiden! Et tips til fortvilte mødre med gulpebarn, er å kjøpe selvrensende ull, fra nøstebarn. Veldig dyrt, men sparer en for mye arbeid. Siden det er ubehandlet ull gjør det ingen verdens ting at barnet blir vått, det vil ikke kjenne det selv. Og siden det er selvrensende kan man tørke av gulpet med en klut, eller vri opp klærne i vann om kvelden, så lukter det ikke noenting av klærne dagen etter. Sånn sett trenger man ikke ti av hvert plagg, det holder med to-tre bodyer og gjerne en nattdrakt. Men som sagt, ganske dyrt.
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Gulpingen roet seg ved 6mnd alder hos begge mine barn. (Men minstemann gulper litt fremdeles. 7.5mnd nå).
tulle15mai:) Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 uff... så mye gulping er frustrerende og kjedelig!!!!!!!!! Kom dere på apoteket og kjøp NESTRAGEL. Det er pulver man Blander det i mme:) Det redda hverdagen her og det var redninga!!!
_svana_ Skrevet 21. desember 2006 #9 Skrevet 21. desember 2006 Selv om det er en del gulping her så vurderer jeg ikke å begynne med mme og nestragel av den grunn, for å si det sånn. Bruker smekker på de, eller har en klut bak skuldra og fram rundt haka når jeg ammer. Tar den samme kluten på skuldra når jeg raper de. Det redder det verste. Av en eller annen merkelig grunn er jeg blitt vant med å ha gulp i håret og på klærne, hehe. Her har det blitt litt mindre gulping enn før, de er 10 uker. I begynnelsen var det ørten klesskift per dag. Har hørt at det blir bedre når babyene begynner med grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå