Gjest Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Noen som har erfaring? Ekkelt å gjøre på egenhånd? Og ikke minst, hadde det noen effekt for å få igang fødselen?
AnTiLoPeSvIn Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 jeg tok det for ca 1 uke siden. microlax. ikke akkurat behagelig når du puttern i toern:p menjeg gjorde det fordi jeg fikk forstoppelse. er i uke 39 nå så hadde ingen effekt for å få igang fødselen. Står at man kan bruke den. tror lakserolje har mer effekt?
selfangerkjerringa Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Det anbefales vel ikke å drive med verken klyster eller lakseroljekurer hjemme. På sykehuset settes ofte klyster for å tømme tarmen i forb. med fødsel. Det er ikke så ekkelt som en skulle tro.... du får sprøyta litt såpevann opp der bak, og et kvarter senere kommer mageinnholdet ut igjen. Det er egentlig litt morsomt å sitte på dritern og kjenne lukta av såpe og blomster, hehe
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Har ikke prøvd det hjemme, men fikk på sykehuset før jeg fødte nr 2. Veldig greit egentlig, bedre plass i fødselskanalen og du slipper å måtte på do med et veldig ømt underliv første døgnet etter fødsel. Da jeg fikk førstemann var det babyboom og veldig fullt og kaotisk på føden, de glemte å gi meg klyster, følgen var at jeg bæsjet da jeg skulle presse. Ingen krise selvfølgelig, men ikke så hyggelig heller... Nå som jeg venter nr 3 har jeg blitt lovet igangsatt fødsel 2-3 uker før termin (forrigemann ble født til termin og veide 4900), legen mente jeg som tredjegangsfødende ville gå i fødsel av meg selv hvis han først ga meg et klyster og så tok vannet. Da ville er erfaren fødekropp gå i fødsel uten kjemikalier. Men jeg tror ikke det holder med klyster alene.
♥bebi♥ Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 ahaha, det er sånn det fungerer,ja! bajse blomsterduft..hehe gleder meg nesten:p
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Microlax er ikke klyster! Klyster snakker man mye større mengder. Jeg har tatt microlax to ganger i uka hele svangerskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå