Gå til innhold

sør afrika!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært der? Hva syns dere om å ta med en 5 måneder gammel baby dit?

Skrevet

Har ikke vært der men er sikker på at det går helt fint!! Har vært med en 5 mnd gammel baby i nord afrika da og det var ikke noe problem.

Skrevet

var der i påska 2005. sør afrika er vel et av afrikas mest vestlige land. tror nok at det skulle gå helt fint. nord i sør afrika er det vel malaria. men man trenger kanskje ikke reise dit. var på safari da jeg var der. tror ikke jeg hadde tatt med en baby på det. kommer vel litt an på hva man skal gjøre kanskje:) skal du slappe av, ligge påstranda. snuse litt rundt og sånn så ingen problem!! ingen vaksiner helle så lenge du holder deg til de store byene!!! hmm..eller hadde jeg kanskje noen fra før? mulig man må ha hepatitt vaksine!!

Skrevet

ingen fare å reise dit. var der i 2mnd i 05 med barn på 3år og 5år da.

Vi tok hepatitt vaksiner og gav barna bcg vaksine i tillegg da. Vi tok å drikkevaksine.

Vi tok ikke malariamedsin - dro kun på safari en dag på dagtid til Umfulusi-Hluluve - så lenge man ikke oppholder seg der på natt går det bra.

Om man trenger hepatitt vaksine kommer an på hva man skal der - vi skulle være med endel svarte - være med på "nødhjelpsarbeid" og ungene kom til å kunne leke med svarte ( de gjorde og det da) så vi syns det var tryggest.

Sør afrika er i hvertfall et nydelig land med vedlig variert natur.

Det er landet i mitt hjerte - håper å komme tilbake dit ja - har ei lita jente der som ble "vår" og der. ei lita nydelig jente på 5 år som desverre har hiv pga morens utsvevende liv....

Skrevet

Hvor i sørafrika skal dere, og hvor lenge skal dere være?

Hvis jeg skal være ærlig ville ikke jeg gjort det.. Veldig mange plasser i sørafrika er ikke trygt for hvite, pga raseskille som har kommet pga apartheid. Da er Botswana et mye mer fredelig land, og er vel så "moderne" som sørafrika. Safari er fantastisk, men ville nok ikke tatt med en baby på 5 mnd på det. Man sitter veldig ubeskyttet i bilene, og dyrene kommer veldig nærme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...