ScaryMama Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Jeg får ikke til avent sin pumpe! Har prøvd mange ganger, lenge om gangen, og får ut bare noen dråper. Nå lurer jeg på om jeg skal kjøpe medela sin. Er det noen som har erfaring med denne? Er den bedre, eller er det slik at hvis jeg sliter med avent så kommer jeg nok til å slite med alle pumper?
2prinsesserogbim Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 eg har chicco sin, den er enkel og god
meg & to små vampyrer Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Hmmm.. jeg har avent sin manuelle og merker godt at dne ikke er god om ikke jeg får utdrivningsrefleksen i gang godt... men trodde det gjaldt alle pumper som er manuelle... Får du den i gang? Jeg pleier ofte å pumpe på ene brystet mens jeg ammer på det andre, det fungerer veldig fint og det renner mye lettere da!
ScaryMama Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2006 jeg kan få ut litt med en gang, også stopper det helt opp! Vet ikke om det er noe feil med meg, eller med pumpen. Kjedelig å kjøpe enda en hvis det viser seg at det er meg det er noe rart med. Er det lettere å få i gang med elektrisk?
Fikk maibaby06 Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 jeg fikk ut veldig lite de første gangene jeg prøvde. Fikk råd fra ammehjelpen om å pumpe etter at han hadde spist første måltid om morgenen. Da er det mye melk og det fylles fort opp igjen. Jeg pumpet fra det brystet han ikke hadde spist av, og litt fra det han hadde spist. Pumpet hver morgen i en uke, og etter et par dager fikk jeg ut 60 ml pr pumping. Ville gjort et nytt forsøk før jeg kjøpte en ny pumpe, de er jo ikke akkurat billige. Jeg prøvde både m og uten silikondelen. Fungerte best med, men må passe godt på at den er festet godt til pumpen, dyttet den godt inn når jeg satte den sammen. Lykke til.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 får du utdrivningen skikkelig i gang før du starter å pumpe da? jeg har avent sin manuelle. fikk ikke til før jeg kasta den silikon delen. har skikkelig problemer med å få igang utdrivningen til pumping. amming har gått helt fint hele tiden. fikk nesespray, Syntocinon for å hjelpe litt til med utdrivningen når jeg måtte pumpe et par ganger. det hjalp. uten det, kan det ta 5-6 minutter før utdrivningen starter. skikkelig slitsomt.
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har arvet en elektrisk medela pumpe....... funket ikke i hele tatt på meg, har lånt avent sin manuelle de gangene jeg har hatt behov for å pumpe meg. Vil derfor ikke råde deg til å kjøpe medela sin. Hos meg fungerer det enkle best, håndpumping!
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #8 Skrevet 19. desember 2006 Jeg og bruker nesespray, funker kjempebra, utdrivningen kommer med en gang!
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 19. desember 2006 #9 Skrevet 19. desember 2006 hvis du får litt fart i sakene med nesespray, kan jo kanskje handmelking være tingen?? slipper man å vaske og koke pumpe etterpå også!!!! hvis man lærer det, så går det helt supert. på ammehjelpen sine nettsider, www.ammehjelpen.no finner du endel om det også!!
ScaryMama Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2006 uff vanskelig det her! jeg tror ikke jeg får utdrivingen skikkelig i gang kanskje, jeg har sittet i en time med pumpen og bare fått ut noen dråper. kanskje jeg skal prøve denne nesesprayen... er den reseptbelagt?
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 19. desember 2006 #12 Skrevet 19. desember 2006 sjekk denne linken fra ammehjelpen: http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=179#utdrivningsrefleksen der er noen tips om å få igang utdrivningen. kanskje holder det?? jeg må sitte å massere/rulle brystknoppene i 5-6 minutter kanskje for å få det igang. men da går det fint. når det har kommet igang går pumpingen greit:) nesespray er reseptbelagt ja. men kanskje holder det å ringe legekontoret. og få resept over tlf.
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 19. desember 2006 #13 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har kun prøvd medela sin elektriske pumpe, den som man kan pumpe begge brystene med samtidig, og det fungerer kjempebra! Anbefaler den på det sterkeste
adelia*termin 18/10* Skrevet 19. desember 2006 #14 Skrevet 19. desember 2006 Har kjøpt medela swing, er fantastisk syntes jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå