Gå til innhold

Har ni gått opp i vikt?

Yoggy ; )

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel ikke vanlig å gå opp i vekt så tidlig.

Jeg veide 54 kg da jeg ble gravid med nr 1, og på uke 16 kontrollen veide jeg bare 50, pga at jeg hadde spist lite, og vært mye kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 8 enda, (7+4 etter boka, men siden positiv test kom så sent regner jeg med at jeg kanskje bare er 5-6uker) og merker at magen henger litt mer :o( Nå la jeg på meg nesten 40 kilo forrige svangerskap og har virkelig jobbet med å bli kvitt de siste 10 (det har ikke gått da.....) så nå er jeg veldig bevisst på å ikke spise annerledes enn hva jeg gjorde før jeg ble gravid, og å trene likedann, iallefall 1.tri....

Jeg trener mest utholdenhet (ergometersykkel, svømming og jogging, sistnevnte kun sommerhalvåret), også litt pilates (etter video) for styrken sin del. Der er det en del øvelser til magergion/stabiliseringsmusklen. Disse har jeg gjort såpass lenge at de er "peace of cake" å gjennomføre, og hadde tenkt å fortsette med det til det gjorde vondt eller magen kom i veien.. Nå viser det seg at jeg ikke greier disse øvelsene lenger!!!! Det gjør ikke vondt, men musklene klarer det rett og slett ikke.... Redd for at det kan føre til en kraftig vektoppgang denne gangen også. SÅ kort på vei, allerede en liten vektoppgang, og allerede ue av stand itl å trene som vanlig.... Heldige du som ikke merker noe til det enda.... Jeg skal juble ut over hele bygda om jeg kan bruke mine vanlige klær etter å ha passert 12 uker iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Anonym...

,,så bra du har trimmat da, men kan du inte fortsette med cykling da?? Jag går på spinning og trenar styrke, og det ska jag fortsette med så lenge som det går..kuttat ut løptrening og aerobic, ,føles inte gott med "hopping" og "støt"..Tror inte jag kommer att går i samma jeans efter 12uka, for det er obehgligt redan, men som sagt så synes det fortatt inget, og jag gleeeeder mig till kulan kommer ; )

Lycka till og finn en "trimtype" som passar dig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp ca 3 kg. Mest fordi jeg spiser masse (sulten hele tiden) og formen er såpass dårlig at jeg ikke orker å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk opp ca tre kg før jeg ble gravid, og har i det siste begynt å få min "normale" vekt igjen... hehe... eller, normal og normal, for et år siden var jeg nesten 10 kg tyngre... :) hehe.. en smule overvektig... har fremdeles litt ekstra, men det bryr meg ikke så mye.. :) i hvertfall ikke nå når jeg er gravid..! ;) men trimmer egentlig ikke i det store og det hele nå.. orker liksom ikke.. :s så får bare håpe at vekta ikke raser oppover etter hvert... hadde et sykt godtesug en stund, men det er heldigvis MYE mindre nå.. :) også drikker jeg masse vann, og ca max et glass brus om dagen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 9+6 og har ikke gått opp i vekt - heldigvis! Man skal vel helst ikke gå opp for mye de 3 første månedene, men dette er jo helt individuelt. Men selv om jeg ikke har gått opp i vekt, kjenner jeg at buksene har begynnt å stramme til tider. Så det er vel bare å få kjøpt seg noen mammaklær over jul, før det begynner å bli for ubehagelig...

Puppene har foreløpig gått tilbake til til vanlig størrelse (de var større og ømmere ca uke 3-7).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+3 og har gått opp ca 4 kg.

(noe av det tror jeg kanskje kom før spiren, men er ikke sikker)

Jeg har hatt masse luft i magen, og har derfor fått "kul" (magen var hvertfall flat før, og det er den ikke nå!) også har jeg gått fra å være en stor A-cup til å fylle B-cup godt. (Små c-cup funker også).

Ellers ser jeg ut som før (armer, ansikt, bein ...)

Ellers blir jeg utrolig fort sliten og trøtt og når jeg blir sliten blir jeg kvalm. Så det har stort sett vært sofa-ligging etter jobb! Også blir jeg fortere sulten enn før, så det blir vel et par skiver og litt frukt mer pr. dag enn jeg spiste før. (Og bringebær-drops, for det funker utrolig nok mot kvalmen)

Tror det er så forskjellig når en legger på seg, om en har barn fra før, hvordan formen er ... så sant det ikke er snakk om veldig mange kilo tror jeg det går helt fint! Legen min sa hvertfall at alt var i skjønneste orden her, så da tar jeg kiloene mine med ro! (veide 54 i utg. punktet så det er uansett ikke krise med noen kg til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 8+5 i dag (legen mener litt lengre på ul...men, men)og har så langt gått fra 58 til 53 kg....ser det godt ja...men det går vel fort på igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått op 3 kg er 9+4 idag venter nr 3. Har gått opp mye i begge mine tidligere svangerskap,med nr 1 gikk jeg opp 28 kg med nr 2 35 kg. Har vært heldig begge gangen og blitt kvitt alle kilone på 3-4 mnd. Blir spennende å se hvor mange det blir denne gangen. Spiser sundt og trener regelmessig. Er 179 cm høy og veier til vanlig 60kg så ikke noe problem å legge på seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 10 og har gått ned nesten 8 kg.

Nå har jeg vært innlagt pga ekstrem svangerskapskvalme, men nå håper jeg at det skal gi seg snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...