Gå til innhold

Hvor sover barna på dagetid, og sovner de på egen hånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer:) Og til dere som har barn som sovnet på egen hånd, har dere noen tips? Som jeg har skrevet i en tråd tidligere i dag så sovner jenta mi på egen hånd for natten, men ikke den siste duppen på dagen.

Skrevet

Sover i vogna si på dagen.. Og er veeeeldig oppogned om hun sovner av seg selv eller ikke.. Hjelper å rugge litt på vogna :)

Er 5 måneder.

Skrevet

sover i vogga i stova, sovner som regel sjøl, spesielt viss ho e veldi trøtt. men hender ho må sovne på meg og at eg så må legge ho i vogga etterpå. prøver helst å unngå da då men. ellers går eg tur me vogna slik at ho sovner der. er 5 mnd

Skrevet

Sover i vogna på dagtid. Har sovnet av seg selv inntil for 2 uker siden, da han fant ut at det var mye artigere å sove på folk... Gidder ikke dette i lengden, så de to siste dagene har jeg lagt han i vogna. Da hyler han som besatt. Har latt han ligge der ett minutt og så satt meg ved siden av han og pratet til han ett minutt... borte ett minutt osv... første gang tok det 8 minutter før han sovnet. Nå, etter 5 middagslurer er vi nede i 2 minutter... og nå er det bare småsutring...

Skrevet

Hun sovner på matten sitt midt på stuegulvet når hun er trøtt. Hender hun drar en klut forran ansiktet for å stenge ute litt intrykk (min teori). Hun sover ikke mer enn 30-40 min av gangen da (en lur etter frokost og en på ettermiddagen vanligvis). Ellers sover hun i vognen på den daglige formiddagsturen vår. Da blir det gjerne et par timer i hvertfall.

Skrevet

har en veranda/inne vogn. sover både ute og inne på dagen/ettermiddagen, litt alt ettersom. sover alt fra 3-5 lurer om dagen, selv om han er 6 mnd. mange små lurer! i allefall må han rugges i søvn på dagen. ikek snakk om å sovne alene. han kjemper imot til han slokner!! på kvelden sovner han fint alene:)

Skrevet

Hei, han er 7,5 mnd. Sover i senga si når vi er hjemme. Sovner 9 av 10 ganger av seg selv når jeg legger han. Vet ikke om jeg har noen råd, har ikke jobbet så mye for at han skal gjøre det.

I begynnelsen var jeg inne hos han og strøk på han til han sovnet, så satt jeg bare ved siden av senga hans. Så begynte jeg å gå inn og ut av rommet. Gikk aldri ut av rommet hans om han gråt, men hvis han sutret litt gjorde jeg det.

Plutselig en dag ble han forstyrret av at jeg var inne på rommet hans, så da begynte han å sovne av seg selv. Jeg legger han i senga hans når han er trøtt så går jeg ut og han sovner.

Skrevet

Det med sovning selv tror jeg er kjempeindividuelt. Mi første har vel aldri sovnet selv noen gang, samme hva jeg har prøvd for triks.. Så på henne ble det enten gå med vogna eller amme i søvn.

Olivia er en helt annen type og har sovnet av seg selv siden hun ble født. Var så rart med akk såååå deilig for meg som var vant med en evig kamp for å få til søvnen. Noen få ganger om hun blir litt overtrøtt særlig eller om hun er syk/vondt i magen så trenger hun litt hjelp.

På dagen sover hun i vogna, hun har 2 lurer av ca 2t gangen, da får mamma tid til enten å hvile eller å gjøre litt nyttig;)Hun kan også sovne i senga på dagtid, men sovner ikke på meg eller på andre, det forstyrrer henne bare.

Så barn er rare sånn.

Dessverre ingen tips da:) Men tiden går jo fort da, sliter ikke med sovnen til hun første lenge, også blir man jo vant til det som er:)

Skrevet

Sover i sengen sin...pleier ikke sovne på egnehånd nei. Kun om kvelden. Vi bysser, synger, mater, bysser, synger og mater litt mer.

Skrevet

De første tre mnd sov han i vogn ute eller i vognbag oppi lekegrinda.

3-6mnd: I en "innevogn" som regel. Noen ganger ute i vogn.

6mnd+: Som regel i senga si. I vogn hvis vi er borte.

Han har alltid sovnet av seg selv, men jeg har måttet "lære ham det".

Men han har vært enkel på sovefronten på dagtid.

Jeg har ingen gode tips annet enn at når det gjelder den siste duppen, så er min erfaring at den er trøblete om den kommer litt sent. Den biologiske klokka sier gjerne at de vil være våkne i noen timer før leggetid, og det kan derfor være plundrete om duppen kommer litt sent.

Gutten min har sjelden lyst til å sove om den siste duppen kommer etter kl 16.

Hvor gammel er jenta di, og hvor mange dupper? Kanskje du kan prøve å strekke litt på våkenintervallene, og se om hun etterhvert sover litt lenger til hver dupp, og du kan kutte ut en av duppene..?

Skrevet

Jenta mi på 8 mnd er veldig "seig", når det gjelder å skulle holde seg våken. Jeg kan holde på i 1 1/2 time på dagtid for å få henne til å sovne. Hun er stuptrøtt, men kjemper imot. I vogna på tur sovner hun som regel etter 1/2 time. På dagtid sover hun i vogna, i senga vår eller i sin egen seng. Men det er ytterst sjeldent at hun sovner av seg selv. Må gjerne legge meg sammen med henne. Hun skriker ikke noe særlig, men jeg ser jo at hun er trøtt. Og hun blir helt "utenfor" på ettyermiddagen/kvelden, om hun ikke har sovet noe særlig. På kvelden har hun også begynt å bli litt vanskelig å legge... Har desverre ikke så mange råd å komme med.

Skrevet

Mina sover på matten på gulvet inni mellom, men formiddagsluren sover hun i vogna ute hver dag. Der kan hun sove opptil 4timer. Ja, hun sovner av seg selv. Tips, vet ikke jeg hun har vel bare blitt vandt til det

Skrevet

Sover i sengen sin og der sovner hun av seg selv. Passer på å legge henne med en gang jeg ser at hun er trøtt. Sovner som regel når vi er ute og går tur også.

Skrevet

Her sover hun på gulvet på et teppe... Sovner av seg selv... skulle gjerne hatt hun ute i vognen, men tør ikke pga katter..

Skrevet

Mini på 6 mnd er en sånn som allltid har hatt store problemer med å finne søvnen på egenhånd. Begynner å hyyyle når han blir trøtt, har aldri feks bare sovnet av seg selv på gulvet el på et fang. Så her har vi trillet og trillet og trillet, inntil for et par mnd siden. Om dagen sover han i vognbagen på soverommet, legger han i den når han begynner å gni seg i øynene. Prater litt for seg selv, blir trøttere, begynner å hyle etterhvert som han blir trøtt og da går jeg inn og rugger litt fram og tilbake. Da sovner han i løpet av et par min. Av og til sovner han faktisk helt av seg selv også, uten hyl :D Om kvelden går det bemerkselsesverdig greit uten rugging..

Skrevet

hun sover i bagen til vogna ute på verandaen. kler på hnne og legger hun ut, sovner nesten med en gang.... sleit mye med søvn på dagen hvis vi var inne. da sov hun max 25min, nå sover hun 2,5 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...