Gå til innhold

ER SÅ DRITT LEI ALT!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg koker innvendig når jeg tenker på sambo og blir lei meg når jeg tenker på baby...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære, vene BabyCakes.

Jeg skjønner at du er frustrert, men du må også prøve å sette deg i din kjæres situasjon. Hva om han ønsket seg barn og du ikke var rede?? Nå kan ikke menn bli gravide og dermed heller ikke bestemme så mye om når de skal bli fedre,-men om de kunne???

Hva om DU følte at om et par år, DA vil det være perfekt for oss å få barn fordi; da er nummer en så og så gammel, da har jeg gjort ferdig strudiene mine eller da har vi reist dit vi ville reise uten barn etc. etc....

Hva om din samboer da hadde begynt å mase på barn, OG du var vel vitende om at han hadde mulighet til å bli far mer eller mindre uten din viten....og du mor selvfølgelig.

Når man sliter litt i et forhold, eller med andre venner/familie, så er det veldig viktig å prøve å tenke seg situasjonen mosatt vei, prøve å sette seg inn hva en selv ville ha sagt, tenkt og følt i den situasjonen som den andre personen er i. Skjønner jo at lysten på barn ikke blir mindre av dette, men det kan jo hjelpe på å prøve??? Ønsker deg alt mulig lykke til, og det ordner seg nok, men kanskje tiden er inne til å pleie forholdet en stund, så kommer kanskje hans ønske om et barn (til...?) naturlig om ikke så veldig lenge.

Skrevet

Uff vil så gjerne at det skal ordne seg for deg. Om du trenger noen å lufte tankene for, så kan vi gjerne prates på msn :)

Ville bare si at jeg tenker på deg

Skrevet

kan si en ting, min sambo var ikke klar for å bli pappa overhodet..uansett når jeg tok det opp så kom det et stort NEI...ikke noe tja eller kanskje, kun NEI...vi krangla om det til og med...men den dagen vi fant ut at jeg var gravid så snudde alt...den dagen han holdt sønnen sin så forstod han ikke hvordan noen kunne si at dem ikke ville ha barn...så jeg VET at det finnes håp der ute for deg=) veldig mange gutter blir ikke klar før det har skjedd...=)

Skrevet

Vel, har prøvd, maser ikke så mye på han nå som jeg gjorde men blir jo gal..

Vet jo at det er bra å vente også, men guttungen min blir jo behandlet som en baby og han er 3... vil liksom ikke gi slipp på det..Og han er stor...

Trenger å få ut litt også... Skal ta å prate med sambo ordentlig... Jeg bare tar det opp og sier ikke noe... Bare "er ikke klar" ferdig med den saken... får ikke lagt fra noe...

Menmen får jo ikke gjort noe annet enn å vente...

Skrevet

Flott at d ordna seg for deg stjernøye.. men jeg ville aldri ha anbefalt den metoden den for noen..... Den dagen dere fant ut at du var gravid? det vil si at du ble gravid med vilje på tross av at han ikke ville?....

hum..

Håper jeg misforsto deg...

Man bør være to om å lage barn..... og en ting til.... d er ikke alle mannfolk som takler å plutselig skal bli pappa når de ikke ville i utgangspunktet.....

klem....

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det!!. Jeg har 3 barn nå, men mannen min ville egentlig ikke har flere etter at vi hadde fått nr 2. Jeg maste på han i 5 år, holdt på å bli gal. Jeg var mye deprimert. Tilslutt sa han tja....

Jeg ble veldig fort gravid med nr 3. Nå er han kjempe glad for at vi har 3, og vil gjerne ha en baby til, så nå er vi prøvere på nr 4:))).

Så det er håp for deg også tror jeg!

Mannen min var VELDIG bestemt på at vi skulle ha bare 2!!!!

Skrevet

Ja, han fikk den følelsen når vi fikk gutten vår. så jeg skjønner ingenting jeg...Trodde det ikke skulle bli så vanskelig...

Men å komme å si at om 3 år så er jeg klar, ferdig med det... Er han ikke klar nå så er det ikke sikkert han er klar om 3 år...

velvel...

Får bare vente og ta en seriøs samtale..

Skrevet

Ja, det er han her og, bestemt på max 2. Og jeg som vil ha 3-4 stk..=o(

Men jeg får bare vente...

ikke noe annet å gjøre...

Skrevet

Hmmmm..... Kanskje han ikke er rette mannen for deg?

Når dere er SÅ uenige om når dere skal få barn og hvor mange barn dere skal ha, så høres det ut som om dere har mange år foran dere med krangling og uenigheter... Hvis dette med å få barn NÅ er så viktig for deg som det høres ut her inne (utrolig at du skriver innlegg om dette nesten hver dag), så er det jo ikke sikkert forholdet er "liv laga".

Har du nevnt dette for ham?

Skrevet

Kjære BabyCakes!

Vet godt hvordan du har det... og nå rundt juletider er det faktisk ganske sårt.. julen er jo familiens tid og inn strømmer julekort med små skjønne bebiser på.... har jo vært klar ganske lenge du, og et slikt savn tar virkelg på!

Supertrøsteklem til deg!

Skrevet

Er nok værst nå som jula nærmer seg...

ikke mer enn det... bare se, snart er jeg ikke å oppspore...

Skrevet

Var egentlig det tråden var til... bare si er dritt lei alt...

Var ikke ute etter trøst eller noe, ville bare få det ut...

Skrevet

Få det ut!! Det hjelper. Det er jo det som er så fint med bim, at vi kan få ut alt. Håper dere får tatt dere en skikkelig prat snart, og at han blir klar etterhvert. Kjenner følelsen av å være sint på sambo og bli lei seg når man tenker på baby. Når du endelig blir gravid er det ihverfall en høyt ønsket baby, ihvertfall fra din side.

Skrevet

Ikke sant...

Jo mer jeg tenker på det jo mer lei meg jeg blir...

Men har også tenkt litt nøyere... Det JEG vil er å slutte med prev. altså kondomen... Greit at han ikke vil ha barn akkurat nå, selv om jeg vil, men bare det at å sex uten beskyttelse er det jeg vil... Og skulle jeg bli gravid, ja så blir jeg det...Og at det ikke er verdens undergang, hvis du skjønner...Vil ikke bli prøver som bruker masse penger på EL tester og grav tester... Vil bare vite hvis vi har sex uten prev så vil det ikke gjøre noe...

Vil da passe på at det blir utenom EL...Vil jo ikke ha barn med han når han ikke vil...Skjønner...? Er så vanskelig å forklare...

Men skjønner hva jeg vil frem til... ikke sant?

Ble rotete dette...

Takk...=o)

Klem

Skrevet

Det synes jeg at han kan gå med på! Den risken burde han ta når han ser hvor mye dette betyr for deg. Hvis du har kontroll på når sånn ca el er, så burde han stole på at du sier ifra om det og slutte med prev. Da er det fortsatt en liten mulighet for at du blir gravid, men mindre enn om dere har sex rundt el. Det er jo et veldig bra kompromiss! Si det til han hvis du ikke har gjort det allerede.

For min del så skjønner ikke sambo noe av el og når man kan bli gravid og ikke. Så jeg tar el tester (som jeg ikke får positive forsåvidt) og sørger å for å få han med rundt når jeg tror el er. Så lenge han tror det er like stor sjans for å bli gravid gjennom hele syklusen, synes jeg ikke det er slemt... Ikke så veldig ihvertfall... Han vet jo at jeg tar de testene, men han skjønner ikke hvorfor, hehe. Har fått han med på å ta ting som det kommer. Håper du får med din sambo på det samme! I hvertfall hvis dere blir enige om å styre unna el tider.

Klem

Skrevet

Du vil kutte ut kondom men vil "ikke ha barn med ham når han ikke vil..."

- hvem er det du prøver å lure? Han, deg eller oss?

Skrevet

snøfilla: den synes jeg ikke var så veldig passende!

Forstår godt at Babycakes vil kutte ut prevensjonen jeg! Er særs ubehagelig med både kondom og også pille! Dessuten har de et barn fra før, og det vil ikke være noe særlig at aldersspennet blir for stort mellom dem heller! Og 5-6 år, når hun er ferdig med utdannelsen, det er jo veldig lenge til, og jeg forstår at hun ønsker dette veldig sterkt NÅ, og ikke om så lenge!

Skrevet

Joda - har fått med deg at hun er ungesjuk (he - he...), men det er ikke mannen hennes, og det har hun veeeeeeeldig lite respekt for.

Skrevet

Forsvarer henne med å si at mannen hennes ikke har respekt for hennes ønske heller..... er det dermed sagt at mannen skal ha det avgjørende ordet? Det jeg tror hun vil, det er å komme til et kompromiss!

Skrevet

Synes du virkelig det... Flott da...

For jeg har ikke gjort annet enn å bare gigigigi til han... Vli gjerne ha en belønning...

Ikke en baby men at han setter pris på meg...Og jeg prøver ikke å lure noen...

Grunnen til at jeg ikke vil bruke kondom er for at jeg er veldig tørr fra før og kondomet gjør ikke saken bedre... Blir bare mer ubehagelig...

Men ikke tenk på det du... for du er heldig nok at din mann vil...Om han ville og ikke jeg så hadde han nok ikke hatt vanskeligheter med å overtale for jeg gir veldig etter... dessuten er jeg veldig glad i barn så ville ha vært noe stort problem...

Og jeg trodde virkelig ikke at han skulle være så vanskelig...Og jeg vil tro man trenger sex mer en engang i mnd for å bli gravid... med mindre man treffer EL...

Og jeg respekterer hans følelser og meninger og hvis jeg ikke hadde gjort det så ville jeg antagelig vært gravid nå, eller lurt han...

Og sånn er jeg ikke!!

Skrevet

Ikke for å starte noen diskusjon eller noe sånt, men jeg synes hun har veldig stor respekt for det jeg. Uansett hvor lyst hun har på baby kjøper hun kondomer til han, og det synes jeg det står respekt av! Hun vil jo ikke lure han på noen måte, hun vil bare at han skal ha lyst på barn. Jeg vet alt om hvor vondt det er å ha det sånn, og hun blir hos han og respekterer han allikevel. Hun må jo få ha sin mening, i likhet med han.

Skrevet

*dreamer*

Takk=oD

*klemme deg og ine* dere forstår=o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...