Gå til innhold

Hva synes dere om navnet BROR?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir det litt barnslig? Vi har en gutt fra før og nestemann blir jo lillebror... men blir det teit med Bror som navn da? Jeg synes egentlig at navnet er fint, men bekymrer meg for omgivelsene... Når han får venner og venninner, blir det rart for dem å kalle han "Bror"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mormors fetter het noe annet, men gikk under Bror fordi han var en bror. Da vi ble kjent med ham og han var over 70, gikk han sågar under Onkel Bror!

 

Det er ikke helt bra med sånt. Jeg syns bror er en betegnelse, ikke et navn, og litt urettferdig å kalle han for noe som bare setter han i relasjon til den førstefødte. Som om han ikke er en egen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er et kjempefint navn jeg! Blir ikke rart i det hele tatt når man kjenner noen som heter det. En jeg kjenner heter Bror og er enebarn. Ingen som stusser på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint navn, og barn bruker navnet og stiller seg ikke kritiske til det i det hele tatt. Det er foreldrene som indtroduserer slike ting ovenfor dem, så det er vel heller der man kan plassere bekymringen sin tenker jeg, og ikke minst passe på å ikke si kommentere så friskt hva barnas venner heter!

 

Folk er SÅ forskjellige. idag hadde vi et familiemedlem her som i fullt alvor foreslo og begrunnet navn som Knut og gunnar og ragnar og det er mildest talt helt utenkelig for meg, men for henne var det mildest talt det mest tenkelige.... så man får bare kalle sitt barn etter hjertet og regne med at andre har gjort det samme!

 

Jeg syns Bror er fint, deter jo et navn fra den tiden man fikk mange barn, og brukte navn som syver og tidemann og ellefas og bror.....

 

 

:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en gutt på 5 år som heter det, og en voksen mann på rundt 40. Syntes navnet var rart første gang jeg hørte det, nå synes jeg det er fint men fortsatt litt rart. Tenker på om jeg hadde en kjæreste som het Bror, og skulle si "Jeg elsker deg Bror". Hehe... Men de to jeg kjenner som heter det, synes jeg kler navnet veldig godt, og har ikke hørt noe om at de ikke liker navnet sitt. Synes ikke navnet er barnslig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en Bror. Var litt rart sånn med en gang, men tenker ikke på det nå lenger. Kunne godt ha vært kjærest med han også jeg... hehe(hadde det ikke vært for at jeg allerede har funnet mannen i mitt liv... :) )

Han kunne like godt ha hatt navnet Per, tenker ikke over at navnet "betyr noe"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...