Gå til innhold

Å nei, nå er det jul igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å nei, nå er det jul igjen….

Jul er noe herk. Alle skal liksom være så glade, men sånn er det ikke for meg. Jeg er ikke glad… Vil egentlig gjerne bare hoppe over jula.. Prøver å komme i stemning for mine barns skyld, men det er ikke lett. Vet de gleder seg, så det er bra. Men hva når en mor sitter og gråter på kveldene når barna er i seng, fordi julaften nærmer seg.. De fleste julegaver er i boks, men nå har jeg faktisk ikke lyst til å kjøpe resten… Julenedvasking er jeg ikke i nærheten av og ha begynt på..

Vonde minner.. Alkoholen ødelegger for mange barn. Det skal ikke mine barn få oppleve. Julen forbinder jeg med fulle foreldre, som jeg havner i krangel med.. En hissig mor, og en vasete far.

Nå er min mor på AA klinikken, og min far får kanskje lov til å komme å spise julemiddag med meg og min lille familie. Men da er det en alkoholfri kveld!! Han fikk en tankevekker i fjor, da alkoholen holdt på å ta livet hans.. Nå var det min mors liv som stod på spill...

Oppi det hele har jeg nå tatt avgjørelsen og flytte fra barnefar. Han gir meg heller ikke den trygghet jeg trenger. Vi har hatt et svingende forhold, med masse frustrasjon og ulikheter. Han er mest opptatt av sitt eget ve og vel..

Jeg skulle så gjerne hatt litt moderlig omsorg og trygghet, el. en mann som kunne tatt vare på meg. Jeg kjenner jeg trenger det så virkelig nå.

Jeg er så vannvittig glad for min to skjønne jenter. Det er de som holder meg oppe...

I romjulen er det i gang med flytting… Gruer meg til det, men samtidig skal jeg nå prøve å begynne litt på ny. Hadde vært fint om vi bare kunne hoppe frem et par uker….

Folk ønsker hverandre god jul her, og god jul der…. Nei, den jula ville jeg gjerne vært foruten!

P.s. La innlegget her fremfor skravlesiden, da jeg i dette tilfellet ønsket å være *anonym*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres trist ut, ja.

det som faller meg inn her, er at du må gjøre jula til noe som er deg, noe som er ditt, og skape slik jul du vil ha for deg og jentene dine. Kanskje er det noe helt annet enn den tradisjonelle jula. Hva elsker jentene dine å gjøre? Hva får dem til å le aller mest? Dette skal dere gjøre i jula, kanskje med en vri som bare er for denne feiringen. Prøv å få jentene dine til å oppleve noe magisk, og du vil lage deg en ny historie.

Skrevet

Kjedelig at du har slike triste opplevelser om juletida.. Du har ikke fått opplevd jula som positiv du, og det er kjempetrist synes jeg..For det er liksom da man setter pris på familie og det nære og kjære..Jeg håper inderlig at du skal få oppleve jula som noe positivt sammen med jentene dine-start opp med din egen tradisjon:-))Det er iallefall godt at du kan glede deg over barna sin begeistring-håper at du også kan sitte å smile på kveldene fremover..klem fra meg:-))

Skrevet

Du er i alle fall et godt eksempel på at eplet faller milevis fra stammen. Synes du viser styrke og er reflektert over hvor viktig det er å gi barna dine en god jul. Skjønner deg godt, savnet ditt og at du bare vil videre. Sikkert ikke lett å etterfølge noen råd når du har det sånn, men enig med hun over her. Gjør julen magisk for de små! Vi skal feire jul med familien på farsiden og deriblant med en utrolig uoppdragen onkelunge, som sikkert ikke har det så godt med seg selv. Familien krangler alltid (svogers), så vi blir til middag og gjør vår jul magisk hjemme hos oss. Nå er vi voksne og kan bestemme selv. Hadde det ikke vært for bestemor i familien hadde vi nok feiret hele julen hjemme. Vi gjør det beste utav det, det har du også mulighet til. Snart er det nyttår, før du aner. Noen forsetter?

Alle gode ønsker for julen til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...