Gå til innhold

Hvor høyt er symfyse målet deres i uke 35 ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gutten min var nesten 5 kg da han ble født til termin for seks år siden. Nå venter jeg enda en gutt, og denne gangen er symfysemålet akkurat det samme. Så derfor er jeg nesten sikker på at det blir en stor baby denne gangen også !

Det trenger ikke å bli en stor baby selv om sf-målet er høyt. Ifølge mine sf-mål skulle jeg hatt en panserbaby på over 6 kg eller noe.. men jeg har veldig kort rygg, og livmora har funnet det for godt å stikke rett framover uten å breie seg til sidene i det hele tatt (har fortsatt midje) så målene blir ganske høye. Sånn var det forrige gang også, kombinert med mye fostervann.

Annonse

sf målet mitt i 34 var 33. stort sett ligger jeg 1 cm under pr uke.....guttene mine var 3030 og 4070 kg når de ble født. Hadde høye sf mål på begge to, forresten kanskje bitte litt større på han som var over 4 kilo......da låg de utenfor skjemaet. han på rett over 3 låg også i øverste skiktet på sf måla. jeg ha relativt kort overkropp, så det spiller kanskje en rolle......min livmor har også funnet det for godt å stikke rett fremover:)

trodde ikke sf mål hadde noe med vekt å gjøre jeg, fikk beskjed av legen på fødepol den tid jeg lå utenfor skalaen at mødres fysikk er forskjellig derfor også vanskelig å si noe om baby størrelse , men nå er jeg 35+3 og 33cm i sf mål.

om dere har rett blir det en på 3,5kg da eller?

passer denne mammen bra det.

God jul alle sammen

Annonse

Mitt lå på 33 cm i dag (er 36+1). Regner ikke med å få noen 5 kg baby, ettersom forrigemann kun veide litt under 3 kg da han ble født. Var på ul på mandag og da ble babyen estimert til 2700 gram, så det spørs om ikke terminen 18. januar er litt feil...

var hos jormor i dag, 35+5, SF mål på ca 35. Fikk vite at jeg har en lang gutt i magen som bruker mye plass og som ganske sikkert er bredskuldret (faren ble veldig stolt da han fikk vite det...hehe) Fikk vite at babyen ikke er stor og ikke liten...hun kunne vistnok kjenne dette gjennom magen...ikke vet jeg, alle er vi vel forskjellige. Men jeg håper jeg ikke får en 5 kg baby...

I mitt forrige svangerskap var SF målet mitt i uke 34, 32 cm. I uke 36-37 var det 34cm- t kom en prins på 3822gr.

Denne gangen er alt større........

I uke 33-34 denne gangen var SF målet 33cm. Jordmor har sagt at denne babyen nok blir større enn nummer en. Skal på UL neste uke for å sjekke str. Fikk ikke så veldig lyst til at lillegutt er over 5kg....

Jeg følges i tillegg opp for høyt blodsukker.... Kan bli en kjempe det her..

God jul damer:-)

I uke 35 var mitt bare 30,5 eller rundt der. så jeg må på UL igjen for å sjekke at ho volser som ho skal. Har vært under den røde streken hele veien, men nå har det stoppet litt. Kanskje det betyr at jeg får en liten unge:)

som sagt, i 35 + litt var mitt sf mål 35. Men min jordmor sa at gutten var normalt stor, men ekstra lang. Min far var 63 cm når han ble født, så jeg ser for meg en lang gutt...hehe, og med brede skuldre sa jm. Han ligger med hodet i bekkenet, ryggen oppover på høyre side, rompa oppover mot ribbeina mine og beina i fosterstilling men de rekker helt ut til der ryggen min begynner på venstre side. Jeg vet ikke om det er langt eller uvanlig, men jm mente det var langt. Da er vel det også kanskje naturlig at barnet veier litt mer enn 3500 g....... jeg regner med å få en kjempe jeg....hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...