soria moria og nurket Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Jenta er 6 mnd, hvis det skulle ha noen betydning for svaret
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Lurt å gjøre det etter (og gjerne starte litt før hun blir skrubbsulten) Fordi da er det større sjans for at hun svelger noe av det:)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Du skal amme først ;o) også grøt etterpå...
soria moria og nurket Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2006 Akkurat :0) Ser det er delte meninger her. Er kanskje ingen fasit på dette?
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Hs sa til meg at jeg skulle ammeførst ellers ville melkeproduksjonen gå ned. Men hvis du gir mme kan man sikkert gi grøt først...
Loppa- nr2 i magen Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 Vi spiser grøt først og ammer etterpå... Men hvis lillesnuppa er veldig sulten så må vi ta LITT pupp først så hun ikke skal stresse og mase så mye med grøten. Hvis jeg ammer først så hender det at hun blir trøtt og sliten og ikke vil spise grøt....
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Som med det meste andre er det delte meninger om dette også
m-mamma Skrevet 19. desember 2006 #8 Skrevet 19. desember 2006 Da vi startet med grøt ammet vi først og spiste etterpå. Fikk så mye pupp han ville før han spiste det han hadde lyst på etterpå. Etterhvert endret vi rekkefølgen. Nå er det mat først, evt med vann til, og mme/mm etterpå.
soria moria og nurket Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 19. desember 2006 Ja, det er jo logisk. Jenta haaater mme, så her må vi nok amme først da. Takker og bukker for svar
yasmina Skrevet 19. desember 2006 #10 Skrevet 19. desember 2006 Delte meninger.... HS sa til meg at mm var viktigst derfor det først for å være sikker på at han ikke spiste seg mett på grøten og så ikke vlle ha mm. Syns det høres logisk ut.....
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 19. desember 2006 #11 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har hørt man bør gjøre det før. du kan jo prøve med litt etter oxo da!
lifa og Eline Skrevet 19. desember 2006 #12 Skrevet 19. desember 2006 Hei Her i huset fikk Snuppa grøttillvenning fra fylte 5 mnd. Var oppe i full porsjon (1 dl. vann) etter 10-12 dager. Nå er hun drøye 10,5 mnd. og spiser 4 måltider med fast føde om dagen . Jeg har alltid gitt bryst ETTER måltidene med fast føde og jeg ammer fortsatt 5 ganger om dagen og har ikke hatt problemer med produksjonen selv om hun har fått etter måltidene og ikke før. Jeg ga forøvrig etter slik at hun ikke skulle bli mett på melken og ikke orke annen type mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå