Krokodillemor Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Jeg vet at mange her inne har opplevd å miste en liten en. For en og en halv uke siden mistet jeg en liten i 13. uke og jeg måtte ha utskrapning. Nå har blødningene gitt seg. Når kan jeg vente å få tilbake menstruasjonen? Legen på sykehuset ba meg kontakte fastlegen hvis ikke menstruasjonen var kommet tilbake to uker etter blødningene var stoppet. Hva er deres erfaringer?
¤Gullklumpen¤ og ¤Tulla¤ Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Uff dette var triste nyheter...alltid kjedelig når sånne ting skjer. Og så var du jo over den første kneiken... Jeg mistet i uke 5 for litt over 2 mnd siden og fikk tilbake mensen ca 6 uker etterpå. Blødde vel ca i en uke etter sa:en... Håper virkelig du får en ny spire i magen sanrt som klorer seg veldig godt fast...
*Vetlis* Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Uff, ås trist å lese! Å du som hadde kommet såpass langt å! (Jeg har ikke hatt SA, men MA, så jeg hadde utskraping.... Men regner med at det går for det samme? Jeg fikk TR besøk etter ca 6 uker første gang, men sist gang var 27oktober, å jeg har fortsatt ikke fått den????? Å det er jo 7.5 uker siden? Så jeg tror det er litt forskjellig fra person til person og fra gang til gang?
Suss@ med 3 gutter Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 har ikke mistet så sent i sa, men den har kommet ca etter 4 uker.. etter ma og utskrapning derimot vente jeg 8-9 uker og da blødde jeg i 2 mnd. men tror kroppen setter igang når den er klar jeg:)
brooklyn Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 etter første SA, tok det 5 uker før jeg fikk mens igjen. Etter andre SA tok det fire uker før jeg fikk mensen igjen. Dette var etter av blødningene hadde stoppet.
Canutte Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 Først og fremst må jeg si jeg syns det er veldig trist at du har opplevd å miste. Jeg hadde en tidlig sa i beg av november(uke6, blødninger i 9 dager) og det tok 5 1/2 uke før jeg fikk tr igjen.. For noen år siden hadde jeg en ma og da var jeg gravid ca 4 uker etter utskrapningen igjen..Rakk altså da ikke å få mensen tilbake en gang. Så jeg tror det varierer sterkt når en kan forvente å få syklusen igang igjen.. Ønsker deg lykke til videre!
2 søte små:-) Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Så trist at du måtte oppleve dette. Mistet selv i uke 12, og fikk igjen TR 5 uker etterpå. Håper du slipper å vente så lenge som jeg ser endel må gjøre. Det er godt å kjenne at kroppen virker igjen. Lykke til videre!
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 Huff vet veldig godt hvordan du har det. Har selv gått igjennom det flere ganger. Jeg mistet nå sist i uke 9 og det er tre uker siden, men har ikke fått mensen enda. Jeg fikk beskjed at det kunne ta mellom fire - seks uker før mensen kom. Det stod det også på det arket jeg fikk etter utskrapingen. Tidligere gikk det rundt en seks uker før mensen kom. Nå håper jeg at mensen ikke kommer i det hele tatt.. Vi begynte å prøve igjen med en gang blødningene gav seg. Jeg hadde bare blødninger et par dager.
Krokodillemor Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 20. desember 2006 Takk for mange svar. Jeg ser at flere av dere har begynt prøvingen med en gang blødningene hadde stoppet. Legen gav meg beskjed om at jeg skulle vente til etter jeg hadde hatt mensen en gang for å la ting komme skikkelig i gang. På nettet leste jeg at det anbefales for å la livmoren komme tilbake til normal størrelse og sånt. Fikk dere fullbårne barn etter å ha blitt gravide så kjapt?
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #10 Skrevet 20. desember 2006 Jeg fikk forskjellige svar egentlig når jeg spurte om når vi kunne prøve igjen. Noen sa en syklus, andre sa 2 - 3 sykluser. Jordmor Siri her sa at det var bare å sette igang med en gang, så lenge en føler seg klar til det selv, da quote" Før trodde man at det var lurt å vente med å prøve igjen, mest fordi det var lettere å bedømme hvor langt man var på vei når det var en mens der å forholde seg til. I dag har vi ultralyd, som du bør få tidlig neste gang, som kan være med på å fastsette terminen din." Så da satte vi igang med en gang. Jeg har hørt med flere som har prøvd med en gang igjen og fått friske velutviklede barn.. så det er det vi satser på nå.. Lykke til, krokodillemor...
*Bea* & bitteliten Skrevet 20. desember 2006 #11 Skrevet 20. desember 2006 Trist å høre at du mistet ;( Jeg mistet i uke 12. Det tok 6 uker før jeg fikk TR på besøk. Vi begynte å prøve på nytt med en gang blødningene ga seg.
For_mye Skrevet 20. desember 2006 #12 Skrevet 20. desember 2006 Stakkars deg, føler med deg. Jeg hadde også utskrapning i 13. uke. Det tok 6 uker før jeg fikk mensen igjen. Lykke til neste gang!
Krokodillemor Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har fryktelig lyst til å begynne å prøve med en gang. Blødningene er så godt som borte så det hadde jo vært hyggelig å sette i gang nå i jula. Hvis ikke det er noe annet enn terminberegning som er grunn til at man skal vente kan jeg klare meg uten å vite terminen med en gang.
Canutte Skrevet 20. desember 2006 #14 Skrevet 20. desember 2006 Hei Krokodillemor. Du lurte på om vi som har blitt fort gravid etter sa/ma har fått fullbårne barn...Og svaret er ja! Etter min ma i uke 13, var jeg som nevnt tidligere gravid igjen 4 uker etter og fikk ei fin velskapt jente. Det er veldig delte meninger om hvor lenge en bør vente å prøve på nytt etter å ha mistet. jeg har ikke brydd meg om å vente. Tror bare du må gjøre som du føler for. Men du må vente med sex til du er helt sluttet å blø pga infeksjonsfaren! Og jo lengre på veg en er når en mister, jo større "sår" er det vel i livmoren. *klem*
Nela Skrevet 20. desember 2006 #15 Skrevet 20. desember 2006 Jeg tror det tar litt tid for min del. Har el-testet, men har enda ikke fått utslag. Er på dag 24 (?) etter at jeg begynte å blø, så det ser ut til å bli en lang syklus dette. Litt kjedelig.. Fikk bare beskjed om å ikke ha sex mens jeg blødde. Men så var det jo en veldig tidlig sa også. Er kanskje litt forskjell fra sa og ma, samt hvor langt på vei man er. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå