Gå til innhold

Når barna begynner å rulle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

må det da være helt flat gulv...?

Hun pleier å ligge på en litt myk krabbe pute...kan det være derfor hun ikke snur seg?

5,5 mnd

Skrevet

Datteren min lå på sånn matte hun når hun begynte å rulle. og av og til på tepper... tror nok det er veldig inviduelt når de begynner jeg..ta det helt med ro du!;) mye bedre når babyen ligger i ro der du legger hun fra deg...;)

Skrevet

det kommer når det kommer, ingen grunn til å stresse enda. Min begynte da hun var 4,5, og nå ruller hun hele tiden. Problemet er at hun ikke kommer seg tilbake på ryggen, så da må mamman snu tilbake igjen og igjen og igjen og igjen.... :)

mange som ikke ruller før de er 7 mnd også.

Skrevet

Hei, min lå på en sommerdyne eller lammeskinn. Hadde en reserve dyne så kjøpte aldri leketeppe. Den var brettet i to og han greide fint å rulle. Han var 3 mnd og 3 uker første gangen han greide det (lammeskinn), men han greide det ikke hver dag før han var 4 mnd og 1 uke, da gjorde han det flere ganger daglig.

Men de kan bli både 6 og 7 mnd uten at de ruller. Det er helt normalt. Om du har et saueskinn eller lammeskinn kan du prøve å legge henne på det. Det er fremdeles mykt, men det blir ikke "oppoverbakke" slik at det blir vanskelig å rulle.

Også greit å lokke de med en leke om de snur seg til siden :D

Skrevet

jenta mi ruller ikkje enda, men hun har klart å legge seg over på siden.

Så i dag skulle eg prøve å sette flasken med melk å se om hun rullet over hihi.

Eg satt melken ved siden av hun og gikk litt vekk.. å gud kor sint hun ble!!!! Det er ikkje sånn du skal gjøre mamma!! hihi dakar lille

Skrevet

Hehe, til slutt finner hun ut at hun må løfte hodet fra underlaget og ta beina fremover for å komme seg over, og da er det NON STOP!!! De første ukene satt jeg på golvet og snudde han tilbake hver gang han ble sur fordi han ble sliten i nakken/ryggen sikkert :P

Skrevet

Ikke stress 5,5 mnd. er tidlig å begynne å rulle.

I Spebarnsboken ( som du skulle fått på sykehuset når du fødte) står det under 7 mnd.(side 91) kan rulle fra rygg til mage.

Så din som da bare er 5,5 mnd. har fortsatt ikke nådd når gjennomsnittet av babyene ruller.

Skrevet

soria og moria og nurket

babyen ruller jo ikke hun ikke kommer seg fra mage til rygg...da snur hun seg..men ruller ikke...

Skrevet

Jaja, mulig det. Hs kalte det i alle fall å rulle og jeg tror HI forstod hva jeg mente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...