Gå til innhold

31+5, og bekymret for om noe er i gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et par dager nå har jeg hatt mye rare vondter, og får sånne verkende smerter i ryggen og nederst i magen med jevne mellomrom. Og for noen dager siden er nesten helt sikker på at slimproppen, eller værtfall deler av den gikk. Dessuten verker skambenet mitt noe helt sinnsykt!

Noen andre som har det sånn, eller vet om det kan være tegn på noe?

Skal til lege imorgen, så da får jeg vel sikkert en god forklaring der, men lurer fælt da vøttø:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ikke noe særlig ut - håper du får gode nyheter i morgen, men hold oss oppdatert uansett!

Skrevet

Jeg har i korsryggen pga bekkenløsning, men for to uker siden fikk jeg veldig raske og stikkende smerter nederst i lysken. De har holdt på til nå, og nå verker oxo skambeinet mitt. Var på ul, og det er hodet som fester seg her ihvertfall. Kan jo være det, men godt du skal t lege i morra, er jo ikke likt for alle :o)

Skrevet

Jeg ville ha nevnt det for legen,

fortsetter det, opplever du en viss rytme i dette osv... det ER mulig for legen å sjekke hvor moden/åpnet livmorhalsen er....

Jeg lurte selv veldig på om kynnerne mine hadde EFFEKT, fordi det strammet og trakk slik.

Ellers er det ikke uvanlig at det liksom SKJER nye ting utover i 3. trimester, vondter i musklatur og skambeinet og deromkring er vanlig fordi svangerskapet begynner å presse nedover...

Jeg er 3. gangs og har alle gangene hatt følelsen "hengende melon mellom bena" følelsen imot slutten ja!

De to første gangene gikk slimproppen litt over et døgn før fødsel, denne gangen har jeg også hatt noe slim-propp aktig v uke 32 ca.

For å bli litt vel detaljert, slimproppen er slik jeg husker den en masse grått-aktig slim, som er litt sånn deigete, også er det en god del blankt slim som er litt geleaktig også er det ofte litt røde blodsport i det blanke, dessuten kommer det også ofte endel vann sammen med den når hele går.... (Mellomhinnevann).... det er ikke uvanlig at endel av det grå kan komme litt nå og da dersom livmorhalsen begynner å flate seg ut... og det kan den jo gjøre en gooooood stund.

Jeg ville ha kjent godt etter på hvor bekymret du er, er du veeeedig bekymret ville jeg fått noen til å se på livmorhalsen.

Skrevet

Hei hei! Da har jeg vært hos legen min, og hun tok virkelig mine vondter på alvor! Og det viste seg at livmorhalsen var betydelig forkortet- ca 1 cm lang og veldig myk, så hun ringte sykehuset med en gang. Men der mente legen at så lenge jeg ikke hadde vondt akkurat da, så skulle jeg reise hjem, slappe av og ikke gjøre stort + ringe med en gang smertene kom tilbake! HJELP, det var ikke dette jeg hadde håpet og regnet med, men jeg får prøve å ta det rolig også satser vi på at frøkna holder seg inne noen uker til:)

Men det blir nok en rolig julefeiring, med en truende fødsel i bakhodet og strenge ordre til nurket om å forbli på stedet hvil!

Skrevet

Flott at du ble undersøkt skikkelig og fikk såpass klar beskjed! Da blir det bedagelig jul på deg, det kan nok være lurt å holde nurket innabords en god stund til, ja. Lykke til med alt sammen,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...