Gå til innhold

hyl! er så nervøs... please svar

Anbefalte innlegg

mener ikke å oversvømme denne siden med hysteriske henvendelser, men skal ha ks om to dager og lurer på så mange teite ting jeg håper noen gidder å svare på... :) som f.eks:

-hvordan fungerer klyster? setter de det på deg, eller gjør man det selv? går man rett på toalettet etter at de har satt det, eller 'går man på do' foran alle??

-er det veldig vondt å sette kateter? gjør de det før eller etter spinalen?

- hvor fungerende er jeg senere samme dagen+ dagen etter etc? kan jeg gå rundt, stelle babyen, osv? orket dere besøk?fikk dere mat etter operasjonen?

huff huff, gruer meg ... blir veldig glad for svar !

god jul hilsen

Fortsetter under...

Heisann:-))

Jeg har tatt keisersnitt to ganger(et haste og et planlagt) og skal ta mitt tredje keisersnitt i mai.

- jeg fikk ikke klyster ved det planlagte keisersnittet, da du ikke må presse e.l.

-når dem setter kateter på deg, er det vanlig å gjøre dette på rommet du har, før du blir trillet inn på operasjonssalen. Altså før du får spinalbedøvelsen. Når dem setter kateteret, kan du kjenne en litt sviende smerte(ikke så veldig vondt, mest ubehagelig) akkurat når dem setter det inn og du føler gjerne at du må tisse med en gang. Men dette tror jeg er forskjellig fra person til person.

Regner med at du skal ta keisersnittet tidlig på morgenen? Isåfall kommer du til å ligge på overvåkningen en stund etter operasjonen(ca. 2 timer) er overstått, før du blir flyttet til rommet ditt. Da får du som regel slappe av litt der sammen m babyen. Men dem vil nok ha deg opp og stå/prøve å gå litt fortest mulig med tanke på blodpropp. Det er viktig å komme fort i bevegelse og det er ikke så mye som skal til, bare stå litt eller gå litt visst du orker. Så dem kommer nok å "drar" deg ut av senga hver dag:-)......Hvor mye du orker samme dagen eller dagen etter på er helt individuelt fra person til person. Jeg selv orket ikke ha flere hos meg enn barnefaren den dagen jeg tok keisersnitt, men dagen etter var jeg oppe å gikk og hadde mye besøk. MEN dette varierer som sagt fra person til person.

Om du orker å stelle babyen din kommer helt ann på hvordan DU føler deg

-visst operasjonen er om morgenen/dagen, så får du lett kost den dagen.

Håper du fikk litt svar og så må du slappe helt av, dette går nok kjempe fint:-))

Lykke til:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...