Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Vet ikke om det er dette jeg har fått.. Fikk lille gull for 4 uker siden, og da presset jeg veldig lenge for å få henne ut. Jordmor sa ingenting om hemorider, og jeg merket heller ingenting spesiellt der nede. Men de to siste gangene jeg har vært på toalettet, så har jeg begynt å blø fra "nr to" og det som har kommet ut har kjent som kaktus!! Er dette hemorider? Noen som har hatt det på samme måte? Signerer i dag med
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Antageligvis. Ikke så uvanlig etter all pressinga under fødsel. Kjøp en tube Sheriproct på apoteket (reseptfritt) og blir det ikke bedre innen en uke bør du gå til en lege.
tre små:-) Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Det kan være du har fått en liten sprekk i endetarmsåpningen, det vil da kunne gjøre svært vondt akkurat idet avføringen passerer endetarmsåpningen. Det er spesielt om du har treg mage at dette kan skje. Uansett, med hemoroider eller fissur (sprekk) er det som gjelder å holde magen myk og komme regelmessig på toalettet. Her finnes det svært mange råd, du vet sikkert om noen selv. Spør gjerne om du trenger råd om dette. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Takk for svar Håper ihvertfall jeg slipper å gå til lege! Kan godt være det er en sprekk der ja! For det er akkurat sånn som du beskriver det. Men hvordan kan jeg holde magen myk egentlig?
tre små:-) Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Med å holde magen myk mener jeg at avføringen ikke blir for hard og at den kommer regelmessig. Da er den på en måte ikke så smidig å få ut - beklager litt detaljert, men det er den enkleste måten å få beskrevet det på;-) Det viktigste er at du drikker rikelig, det gjør man jo ofte når man ammer - om du gjør det. Det kan hjelpe å øke fiberinnholdet i kosten, det kan hjelpe å bruke linfrø (ha 1 ss linfrø i vann om kvelden, drikk både linfrø og vann morgenen etter). Sviskejuice/svisker hjelper også. Når det er for ille, som du beskriver, og det kan være greit å få magen mykere raskt, ville jeg ha prøvd Duphalac/Lactulose eller lignende (apotekvare som virker lett mot forstoppelse), og bruke dette 1-2 ganger om dagen. Når avføringen blir mykere, vil du ikke sprekke opp hele tiden, og sprekken får tid til å gro. Fortsatt lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 Uff, ja, dette er fæle greier. Bokstavlig talt dritvondt (galgenhumor er viktig). Jeg merket det også noen uker etter fødselen og har hatt en kur og ble bra en stund, men nå er det like ille igjen. Er det noen som kan si om det går over etterhvert??
BettyBoob Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 jeg hadde hemorroider på størrelser med en stor drueklase!!!! Helt forferdelig! Men etter smøring to ganger om dagen gikk de bort som sagt over, hold magen myk, jeg drakk mye duphalac og det hjalp!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #8 Skrevet 19. desember 2006 Takk for svar! Da skal jeg ta meg en tur på apoteket å kjøpe duphalac! Håper det hjelper Skal også prøve de andre rådene du nevnte. Jeg ammer, så merker at jeg er veldig tørst hele tden! Så drikker en del vann, men nå skal jeg prøve å drikke enda mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå