Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Eller hva det heter... Så at noen hadde nevnt noe med løfting i forbindelse med dette... Kan det være fare forbundet med dette? Er det noen andre komplikasjoner forbundet med dette?
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Jeg hadde det både i forrige svangerskap og i dette, og fikk bare beskjed om at det var litt økt risiko for blødninger og at jeg skulle ta kontakt direkte med føden hvis jeg blødde.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Glemte helt det med andre komplikasjoner: Dersom den ikke har trukket seg opp til fødsel må man ha keisersnitt. Men de aller fleste opplever at den trekker seg opp når livmoren vokser. Jeg sjekka det sist, og tror jeg fant ut at det var noe sånt som 5% som hadde det ved ultralydkontroll i uke 17-19, men bare 0,5% ved fødsel. Ta tallene med en liten klype salt, men det er sånn ca...
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Jeg fikk bare vite at det var større risiko for blødninger og at jeg derfor måtte være mer forsiktig enn andre gravide, og da speiselt unngå de tyngste løftene (løter gutten min på 13 kg, men ikke han på 21,5 kg), har trening og veldig "vill" sex ;-)
**My little Miss drama and I** Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har det å fikk ingen beskjed om noen ting.. Bare at man kjente sparkene seinere.. hmm jaja nå vet jeg det iallefall;-)
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har også forliggende morkake, men jeg har fått beskjed om å gjøre alt som normalt. Som regel trekker morkaka seg opp ettersom livmora vokser, men ul i uke 36 (noen har i uke 30, tror jeg) vil avdekke om det er et problem for fødselen. Dersom den fortsatt ligger forran må en ta keisersnitt. Ikke noe mer hokus pokus enn det. Jeg hadde det samme sist svangerskap, men da trakk morkaka seg opp sammen med livmora så jeg fødte helt normalt. I den grad 45 minutters fødsel er normalt :-) Jeg hadde noen småblødninger under svangerskapet sist, men har ikke hatt noen til nå. Nå er jeg 22+1.
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Da har du foranliggende morake og ikke forliggende, det er en forskjell der. Jeg hadde foranliggende sist og da kjente jeg mindre spark, foranliggende betyr at den ligger mellom babyen og magen. Forliggende betyr at den dekker mormunnen, altså åpningen hvor babyen skal ut.
Nickoline med 2 jenter Skrevet 19. desember 2006 #8 Skrevet 19. desember 2006 Er dere sykemeldt? Jeg kjenner ei som hadde det, og hun var sykemeldt fra uke 14 til keisersnittet.
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 Nei, det er jeg ikke. Men om jeg hadde vært i fast jobb (er student) så hadde jeg vært sykemeldt i 1.trimester pga mye blødninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå