kulemagen Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Hva er egentlig forskjellen på kombivogn og duovogn? Og hvilke argumenter for det ene el det andre...? Kan noen hjelpe...?
ennaH Skrevet 23. desember 2006 #2 Skrevet 23. desember 2006 En kombivogn er en sportsvogn der ryggen kan legges helt flat. I den putter du en bærbar bag, enten hard eller myk type. Når babyen er liten, har du den i bagen. Etter hver kutter du ut bagen og bruker sportsvogndelen. En duovogn har to separate overstell, en bagvogn og en sportsvogn. I starten bruker du bagvogna, senere bytter du til sportsvogna. Fordelen med komivogn er at du har en bærbar bag. Det er spesielt hendig dersom du bor i blokk, og ikke får med deg hele vogna opp trappene. Da setter du bare igjen vogna ute/nede. Dessuten får du en bag som er kjekk å ha babyen liggende i dersom dere er på besøk hos noen. Fordelen med duovogn er at bagvogndelen gjerne er større enn de bærbare bagene man får til sportsvogner. Det gir babyen større plass.
Silverpilen Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Jeg har Teutonia Spirit ett eller annet, det er sportsvogn med softbag. Jeg har syntes det har vært veldig greit nettopp fordi man kan bære med bebisen i bagen. I tillegg sov han i bagen i senga den føste tida fordi den var litt "tettere" enn den store senga... Knotten min har hatt plass i softbagen i vogna til han var 8 mnd. da har vi skiftet over til voksipose i sportsvogna. Det har funka bra for oss... Noe som kan være greit å ta stilling til er om dere skal slå sammen vogna mye å ha den i bil, da kan det være ok å ha en liten og lett vogn. Det er ofte sportsvogner/kombi i forhold til duoer. Også om dere skal ha bebisen mot dere slik at dere kan ha blikkontakt, noen kombier kan dere ikke velge dette. I tillegg var noen av de lekre duoene utrolig små ifht lengde i bagvogndelen, den måtte vi ha skiftet ut ganske fort for vår knott vokste voldsomt fort i lengden.... Sånt kan man jo aldri vite....
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Duovogner er ofte lettere enn kombi og har normalt større bag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå