Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Lille Luke har så tørr hud,har hatt det siden han ble født.Jeg har prøvd det meste på markedet til han,men ser ikke ut som noe hjelper!!! Har hørt at man kan gå til en hudspesialist å få "laget" en spesial krem tillpasset huden.Noen som har gjort dette? Erfaring?? Takk for svar ;O)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 19. desember 2006 dytter ;o)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 ja dvs at jeg har brukt den til meg selv. Legen lager den ikke men man må til et seriøst apotek. Da tenker jeg på sykehus apotek for de fører mer varierte produkter enn andre apotek. Man får velge basis krem, essex, locobase etc og så tilsetter de propylenglycol og noe annet. Lukter sånn skolelim. (jeg liker det). Jeg hadde tørr, rød og kløende hud og brukte derfor essex som de anbefalte. Har ikke prøvd med locobase. Jeg bruker aderma på min lille etter balneum hermal olje. Fungerer godt
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Har du prøvd exomegaen til A-derma? Fikk anbefalt den til min lille, og jeg synes den virker godt.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2006 Ja,A-Derma har vi brukt i 6 mnd.Den hjelper mer enn de andre,men skulle ønske den kunne hjelpe 100%!!!! Det jeg mente med at en hudlege kunne "lage" en krem var jo selvfølgelig at hun skrev en resept til apoteket som spesial laget kremen. Får ta en tur over nyåret og se hva hun kan gjøre for oss,det verste er at han blir så tørr at han klorer seg opp...stakkars lille Luken min ;( Uansett,takk for svar ;o)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 "seriøst" apotek ???? Dummeste jeg har hørt, jeg er farmasøyt og kan fortelle deg at det lages kremer i andre apotek enn sykehusapotek!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Langt fra alle apotek som har produsksjon selv da. Må vel stort sett bestille fra store apotek! Hilsen apotektekniker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå