Gå til innhold

Hva skjer med meg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere...Nå er jeg litt fortvilet her...

Jeg hadde en SA for 2 uker og en dag siden. Jeg var da nesten i uke 9, og hadde fryktelige magesmerter og blødde masse i to dager. Så begynte blødningen å avta til brunlig/rosa utfod de kommende dagene. Men så - i går kveld begynte jeg plutselig å blø igjen - masse friskt blod med store klumper! Det rant rett og slett, og jeg var nødt til å sitte på toalettet mens det foregikk. Jeg hadde ikke vondt og hadde ikke feber, men ble dritredd, så ringte sykehuset. Der snakket jeg med en utenladsk lege som snakket dårlig norsk, så jeg er redd hun ikke skjønte hvor mye jeg faktisk blødde. Hun sa at de ikke var unormalt, og at det kunne skje helt frem til fire uker etter sa. Så lenge det ikke gjorde vondt var det ikke noe farlig. Så la hun nesten på røret, uten at jeg fikk sppurt ferdig egentlig...Hvorfor begynte jeg å blø, og hvor kommer alt det blodet fra? Hvor mye kan man egentlig blø før det begynner å bli farlig??? Jeg var ordntlig redd og satt og skalv...

Men så, sent i gåt kveld, stoppet blødningen og jeg var superletta. Helt til i dag formiddag. Nå er det på'n igjen...ikke like kraftig som i går, men må stadig på toalettet å "tømme" meg når jeg kjenner det kommer.

Er det noen som har opplevd noe liknende, og vet hva det kommer av? Hva gjorde dere? Legen i går sa at jeg ikke trengte å ringe i dag om jeg fortsatt blødde - spurte nemlig hva jeg skulle gjøre om det ikke stanset...

Så nå sitter jeg her og er redd igjen...:(

Fortsetter under...

Det er ikke farlig som regel. Det som mest sannsynlig har skjedd er det at det ligger igjen rester der inne! HVis det er endel rester så kan man blø i flere uker etterpå!! Men om det ikke slutter iløpet av et par dager så ring legen din og få henvisning til utskrapning på sykehus! :( Jeg lover deg at det blir 100 ganger bedre med en gang!! :)

Hei

Takk for svar...

Ja, det er nok rester siden det er så mange klumper. Bare merkelig det kommer først nå:( Skal ha eksamen i morgen også, så vet ikke hvordan dette går. Må løpe på toalettet i ett sett...

Kommer nok til å ringe legen min på torsdag om det ikke har sluttet til da, damen på kvinneklinikken fikk jeg ingen ting ut av.

Hører gjerne fra flere også?

Tror også blødningene kan komme og gå litt, det er jo så kort tid etter aborten så er nok de siste restene som skal ut. Men jeg ville kontaktet sykehuset og bedt om en UL for å sjekke om alt er ute- og da kan du eventuelt få noen piller som gjør at du tømmer deg raskere for eventuelle vevsrester. Skjønner det er frustrerende å blø så kraftig så lenge etterpå, håper du får hjelp av sykehuset før jul så du slipper å gå slik i julen...(og sjekk eventuelt jernlageret/blodprosenten din dersom du går til lege, etterosm du har blødd så mye) Lykke til videre!

ja,er nok det som er forklaringen. Takk for svar forresten:)

Men jeg kan rett og slett ikke fatte hvor alt blodet og alle klumpene kommer fra!! (unnskyld detaljene)

Huff, jeg får kontakte sykehuset i morgen om det ikke har gitt seg da - må bare få overstått eksamen først.

Håper dette ordner seg - det gjør det sikkert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...