Gå til innhold

Hvor mye og hvordan sover deres 1-åringer på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det ser ut som min gutt heller vil ha en lang dupp etter lunsj enn en kortere før og en kortere en stund etter.. De sier det i barnehagen også, at han ikke vil sove på formiddagen.. Han har hele tiden regulert sovingen sin selv, og hatt to dupper på 1-2 timer pr dag..

Hvordan er det hos dere?

Skrevet

Vår gutt på 14 mnd sover en lang dupp på formiddagen. De dagene han er i barnehagen legger han seg ca 9.30 (står opp 7.15) og sover 2-4 timer. De dagene han er hjemme legger han seg 3-4 timer etter at han står opp (rundt 8.30) og sover ca 2 timer. Han sov to kortere dupper før han begynte i barnehagen, men etter at han begynte der har han gått over til en lang en.

Skrevet

Når vesla er i barnehagen sover hun en lang dupp på 2-2,5 time.

Når hun er hjemme blir det ofte 2-3 dupper på rundt en time.

Skrevet

Da hun var ett år gikk hun over til bare en dupp på ca en time midt på dagen etter lunsj. Hun sover mye på natta da. Mellom 12-14 timer.

Skrevet

To timer fra 11.30 til 13.30.Snudde egentlig når han begynte hos dagmamma, hun ville ikke legge ham i ti tiden. Klarer seg greit, men er så trett at han ikke orker å spise kveldsmat

Skrevet

Snuppa mi går ikke i barnehage ennå. Vi står opp rundt 09. Hun legger seg da igjen rundt 11-12 og kan sove i 3 timer. Blir kun den ene duppen.

Hvis hun våkner rundt 07 blir det to dupper. En rundt kl. 10 og en rundt kl. 15.

Skrevet

Oliver slutta med to dupper da han var ca. 11 mnd gammel. Nå er han 13 mnd og sover en dupp etter lunsj som varer rundt 3 timer! Det er jammen godt ja:)

Han sover desidert best ute i vogna si, så vi prøver å legge han ute så ofte som mulig.

Skrevet

vår jente på 20 mnd blir vekt etter en time og 15 min. når hun sover lengre våkner hun på natta og holder ett sable rabalder.

Skrevet

Ok.. Skal prøve med en dupp fremover vi også, ser ut som nettene funker bedre også. Må si fra i barnehagen om det.. =)

Skrevet

Lucas er 16 mnd, han sover en time på formiddagen, ca to timer etter vi har stått opp. Og en gang mellom 1430 og 1530. I barnehagen sover han oftest bare en gang, men litt lengre og litt mere midt på dagen. han har bare 50% plass i bhg.

Skrevet

Snupi har ikke begynt i barnehagen ennå. Hun våkner i 7-tiden, og legges igjen 9-9:30, sover da ca 2 timer. Sover så en times tid igjen i 13:30-tida.

Det varierer litt på tidene, men som oftest blir det til sammen ca 3 timer ila en dag. Hun sovner så til kvelden igjen mellom 19:30 og 20.

Skrevet

Gutten min er 14,5 mnd og er hjemme sammen med meg. Han sovner som regel i 12-tida og sover 2-2,5 timer.

Legger seg mellom kl 18 og 19 og sover til mellom kl 7 og 8.

:)

Skrevet

Tulla på 14 mndr sover halvannen - to timer hver dag, etter lunsj :o)

Skrevet

Samme her.

Noen ganger kan han sove 1 1/2 - 2 timer, men stortsett blir det med

1 time. Sover veldig godt om natta, 12-13 timer

Skrevet

Fra Luke var 8 mnd-10 mnd sov han 2x20 min

Da han ble 10 mnd gikk han over til å sove 1x30 min,og det gjør han nå også 13 mnd gammel ;o)

Skal ikke sove jeg,sier han...hi,hi....

Skrevet

Natta varer fra 19 - 7, med mange avbrudd.

Dupp på dagen fra ca 11 ---> 2 - 3 timer.

Jenta mi er 11 mndr.

Skrevet

Min på 15 måneder sover mellom 2 og 3 timer , en gang , men vi må nok finne på noe med "søvnopplegget", for vi har problemer med natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...