Yara Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Jenta vår sliter med å sovne på dagtid uten å bli vugget. Hun er 12 uker og blir tydelig trett. Hun trenger ca 3 dupper i løpe av dagen. Den ene duppen triller vi tur. De andre to sliter vi litt med. På kvelden er det bare å legge henne i sengen, da trenger hun ikke vugging. Noen som har tips?`Kanskje jeg burde lage noe som er mer som ei seng å legge henne på på dagtid å? På dagen sover hun nemlig bare på et lammeskinn oppå leketeppet. Kanskje det blir for åpent?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Har problemer med å få jenta mi til å sove på dagtid selv- og hun er snart 8 mnd... Men det hjelper ofte å legge henne i senga sammen med meg.
Yara Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2006 Sovner jenta di uten vugging på kveldne eller? Det at du vugger på dagtid, det har ikke ført til at hun har krevd vugging på kveldene altså? Det er egentlig greit for meg å vugge på dagen, men er litt "redd" hun skal finne ut at hun ønsker det også på kvelden når hun legger seg for natten.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Jeg prøver å unngå vugging, egentlig, for de kan lett få det som en vane. Men som sagt er det ofte hun sovner, når vi legger oss sammen. på dagtid. På kvelden tar det også litt tid før hun sovner, men ikke så ille som å dagen.
sjokoBolla Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Her funker det som bare det å legge en t-skjorte eller topp som jeg sover i oppmed ansiktet hennes. Den tar hun tak i med en gang, koser den inntil nesen sin - og sovner på et blunk
Frk. Hattifnatt Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 Dette lurer jeg også på! Gutten min legger seg fint om kvelden, men må gynges i vogna på dagtid... Han er 5 mnd...
Murmeline Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Tror du er inne på noe med selve soveplassen.. Her soves det i vogge på natta, og vogn på dagtid. Kjent, trygt og godt:) Da hun var bitteliten sovnet hun hvor som helst, nå sover hun best i vogn eller vogge.
Yara Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2006 Takk for svarene deres! Tenkte prøve å ta frem reisesengen og legge lammeskinnet hennes nedi der i morgen. Kanskje hun føler det er litt mer soveplass da? Virker som om hun trenger en soveplass hvor hun ikke ser alt mulig. Meget nysgerrig dame sjø, hehe:) Det gjør meg ingenting å vugge henne på dagen om det er det som må til altså.. Men er bare redd for at det vil ødelegge for hvor trygg hun er når hun legger seg for natten. Da er det aldri behov for vugging.
Yara Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 19. desember 2006 Takk for svarene deres! Tenkte prøve å ta frem reisesengen og legge lammeskinnet hennes nedi der i morgen. Kanskje hun føler det er litt mer soveplass da? Virker som om hun trenger en soveplass hvor hun ikke ser alt mulig. Meget nysgerrig dame sjø, hehe:) Det gjør meg ingenting å vugge henne på dagen om det er det som må til altså.. Men er bare redd for at det vil ødelegge for hvor trygg hun er når hun legger seg for natten. Da er det aldri behov for vugging.
Brava Skrevet 19. desember 2006 #10 Skrevet 19. desember 2006 Min er også slik. På kvelden er det bare å bare å putte han i senga, men på dagen må ha ha nærhet og bevegelse for å sovne. På dagen sovner han derfor i slynge (maya wrap), da ligger han så godt inntil mamman sin og kjenner seg trygg og sovner på et blunk, mens jeg går rundt og setter på en vask eller noe. Når han sover skikkelig, tar jeg han forsiktig over i sengen vår, og han fortsetter hvilen der... Han er 4 mnd. og vi har gjort det slik i ca en måned. Forsøkte alt mulig før dette- men det er den beste måten for oss. Og koselig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå