Gå til innhold

Til dere som også har flaskebarn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita tuppe som har begynt med flaske nå, er 5,5 mnd. Lurte bare på hvor lenge man må koke flasker før bruk? Per i dag så koker jeg flasker for hver gang jeg bruker dem. Når er det nok å bare vaske dem og skylle dem i kokende vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed fra Hs at det var rundt 6 mnd. Men her inne har jeg spurt før, og svært få koker de i det hele tatt..

Jeg tar de i oppvaskemaskinen nå, hun er 5 mnd. Men tutene koker jeg.

Skrevet

Jeg kokte flaskene bare den første mnd. (han har har fått flaske siden fødselen.) Har de i oppvaskemaskinen, så lege den vasker over 65 grader er det greit. Men koker flaskesmokkene etter hvert måltid.

Skrevet

Koker flaskesmokkene i vannkokeren.

Skrevet

når hs va her da han va to uke sa ho at vi kunne bare ta di i vaske maskin.. kokte di ikke etter på .. så fra to uke har vi ikke gjort det!

det har nu gått helt fint.. har ikke vært plaga me magen eller nå!

vaske tuttan å i der å di e skinnanes rein etter på .. men koke di av å til da!

Skrevet

rart man får så forskjellige beskjeder far ulike hs.. jeg fikk beskjed om å koke til lillegutt er 6 mnd, og dersom man ikke gjorde dette var det beste å kun vaske flaskene for hånd.. hun mente bakteriene som er i oppvaskmaskinen er værre for lillegutt enn alle andre bakt. han får i seg når han ligger på gulvet ol.. hun frarådet å bruke oppvaskmaskin selv om den kan vaske på 70 grader.. ikke vet jeg, men her koker vi flaskene i sterilisator noen mnd til.. selv om det er pes!!

Skrevet

Tror ikke det går an å få entydig svar på dette, mange hs som mener ulikt ihvertfall! Jeg spurte om dette spm når jeg ringte en morsmelkprodusent (hadde endel andre spm også), de driver å tester forskjellig, og de sa at man skal koke flasker, smokker, lokk, alt, pga at det var en enorm bakterievekst i melka. Man skal lage frisk blanding for hvert måltid, denne står seg i 2 timer, 1 time etter påbegynt måltid. Det har ikke så mye med at barna kan få vondt i magen av disse bakteriene, men at det i sjeldne tilfeller kan vokse frem bakterier som er dødelige for spedbarn.. jeg har en gutt på 6 mnd, og mange sier at jeg kan slutte å koke nå, men jeg tør ikke :) koker smokker, lokk, ol, så tømmer jeg det kokende vannet opp i flaskene og lar det stå en stund. Syns det er arbeid å vaske flaskene, men det må jeg jo gjøre uansett, kokingen er ikke så mye ekstraarbeid. Men som sagt så sier alle forskjellig, og jeg er kanskje litt hysterisk på bakterier. (Skal sies at jeg ikke koker smokker som faller på gulv, flasker som kun er blitt brukt til vann, og leker som andre barn ligger å tygger på :) det er kun denne melkebakterien som er litt skremmende...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...