Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Nå kjennes det ikke ut som om det er en dråpe igjen i brystene mine, lillegutt er 9 uker og vi har hatt problemer med amming hele veien. Nå får han litt bryst før han får flaske, men bare bryst om natten. Han blir mer og mer irritert ved brystet, og slipper det nesten med en gang,nekter å ta det. På natten drikker han mindre og mindre, jeg gir han også bryst som første måltid om morgenen, men det går en 30-35 minutter så er han sulten igjen, da tar han ca.150 ml. mme, så det er tydelig at han er sulten. Noen som har gitt opp ammingen når babyen var så liten som min?
nissegutt på vei:) *født 7.12* Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Dette er som å lese om meg selv, og min lille sønn er 2 uker gammel. Amminga er blitt et sant helvete (unnskyld uttrykket), og det er veldig lite koselig. Hyling og skriking og tomme pupper. Ikke rart han blir sint?? Jeg gir nan etter hver amming, da spiser han ca 60 ml. Han får det lille jeg har i brystene hvis han gidder å suge. Har prøvd ammeskjold for at det da skal bli lettere å ta puppen, men det er ikke alltid han vil det heller. Jeg har snakket med ammehjelpa, helsestasjonen, barselpoliklinikken, og har prøvd alt. At du har holdt ut i 9 uker er jo helt utrolig. Det vet jeg ikke om jeg klarer. Føles som et nederlag og en sorg, men sønnen min må jo ha næring. "ikke for enhver pris" sa ammehjelpa til meg. Vi skal tross alt nyte babytiden.
Gjest Antarctica Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Gi mer bryst etter frokosten, selv om det bare er gått en halvtime. Ikke gi mme med det samme, da får du alkdri mer melk heller. Husk at melk dannes på samme måte som spytt i munnen din eller tårevæske i øynene dine, det siver fram nytt og nytt, du trenger ikke samle opp før du gir han. De første to månedene ga jeg også melk hver halvtime i perioder, eller hver time. Dermed tok produksjonen seg opp. Lykke til!
Nicita73 Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Takk for svar jenter:) Til Pashla, jeg har prøvd dette dun anbefaler, men det hjelper så lite når han ikke vil ta bryst, han sparker, slår, vrir seg, brummer og begynner å gråte, jeg tar han opp, roer han litt før jeg legger han til igjen, noen ganger går dette bra, men da spiser han så lite at det ikke er noe å bli mett av. Til Nissegutt på vei, jeg føler virkelig med deg, det er veldig frustretrende, man blir stresset og det merker babyen, ikke bra det heller. Som du sier, ikke for en hver pris. Finnes bra mme nå, som HIPP, som er økologisk, fås kjøpt på blant annet på Meny. Man vil jo gjerne amme, og jeg gir ikke opp enda, prøver litt til. Skal på helsestasjonen i dag, nok en gang høre hva de sier. Lykke til:)
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Har bare dårlig erfaring med å kombinere mm og mme, blir de vant til flasken så er puppen ikke god nok lenger, produksjonen dabber av osv... Da jeg kombinerte med min eldste ville hun KUN ha flaske når hun var sulten og pupp når hun var trøtt og egentlig ville sove... = vi kuttet helt ut puppen for jeg ble jo mer som en smokk. Nå ammer jeg fullt, føler fortsatt at det er økeuker og ikke økedøgn men det går seg vel til og snuppa vet ikke om andre alternativer..... Hun er 8uker forresten. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå