Gå til innhold

søvn på 9-10mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye sover dem på dagene?? om natta? virker som mi jente ikke har behov for så mye søvn på dagen.. ?

hun sover 2 lurer nå,men er ikke trøtt om kveldene lenger.. raser ca 30min i sengen før hun blir trøtt å gir opp. hun sover ca 1.5 time på hver lur.

Og våkner en del om natten enda:( har forsøkt det meste der,men har gitt opp..

Lurer også på hvordan mat dere gir dem? begynt med vanlig middag(ikke sånn på glass)? hvor mye melk om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

gutten min på 9 mnd (født 4 dager etter datteren din....) sover alt fra 1-3 timer ved 11-12 tiden. Så tar han seg en liten dupp på en halvtime ved 17 tiden. Legges ca 1930. Våkner gjerne rundt 00-01 tiden og vil ha vann. Så våkner han igjen i 4 tiden og er sulten....får han som regel til å sovne igjen og så er det frokost kl 7, men kan da etter en flaske sove 2-2,5 timer til.

Han får ca 4 måltider, noen ganger 5. han får middagsglass enda, smaker på annen mat når vi har noe babyvennlig ;) drikker en flaske på 150ml om morgenen, så 120ml før luren kl 12. får kanskje i han en liten flaske til før det er kveldsflasken på 150 ml. får i tillegg det han vil av vann til måltider, men er ikke veldig interessert....

Skrevet

Hei.

Gutten min er 3 dager eldre enn jenta di.

Han har helt til nå hatt tre dupper på dagen. Ca. en time hver gang. Men nå har han endret rutinene litt og pleier å sove 2 ganger om dagen. Ca. 1,5 time hver gang.

Han legger seg som regel i 19-tiden og sovner relativt fort. Han har også våknet en del ganger om natten frem til nå. Men de siste nettene har han våknet kanskje 2 ganger pr. natt. En gang for å få smokken og en gang for å få melk (i 5-tiden).

Han får brød til frokost, middagsglass rundt 13-tiden, banan rundt 16-tiden og grøt i 18-tiden.

Totalt på et døgn får han ca. 5 dl melk. På 8-månederskontrollen fikk jeg beskjed om at de ikke skulle ha mer enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...