Gå til innhold

Ang intimbarbering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva om gubben nekter å hjelpe til?

IKKE har jeg mulighet til å bruke speil da magen er så stor at jeg ikke en gang ser underlivet mitt i speilet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går jo an å føle seg frem, jeg har ikke behov for å se i alle fall. Når jeg skal smøre på Canesten så sitter jeg på knærne på et håndkle, med et lite speil på stativ pågulvet, som jeg kan justere så jeg ser (bruker speil for å se om det ser bedre ut enn dagen før). Går også an til å slenge et ben på en krakk og holde et speil med den ene hånden. Eller du kan bare la være å barbere. Mange muligheter!

Skrevet

sliter med det samme..eller jeg ser underlivet, men jeg syns det er skummelt å bare bruke speil, føler jeg må se det ovenifra også.. og det gjør jeg ikke..:/

jeg har ikke tenkt å spørre gubben om det,stakar.. tror neppe han vi stelle meg nedetil,tihi..

Men jeg tror jeg skal få til å stusse litt.. hvis jeg ikke får til det, så tror jeg ikke det er noen krise..

Skrevet

Hehe, har det samme problemet. Jeg lar det gro litt jeg da... Men har funnet en slags løsning, riktignok en nødløsning, som krever tunga rett i munnen og som innebærer en liten risiko.

Jeg ligger en del i badekaret for tida, og da har jeg funnet ut at jeg kan barbere litt forsiktig mens jeg ligger der. Ser jo ingenting da, men føler meg fram. Sier seg jo selv at jeg da bare får tatt det verste, og det som er mest synlig. Så får det heller gro litt der jeg ikke tar sjansen på å barbere i blinde...

Det hjelper i hvertfall litt å være vektløs i badevannet; blir ikke så slitsomt da. Så dersom du har badekar, er det jo vært et forsøk :o)

Skrevet

Eh, ikke for å være ekkel, men litt pels hjelper til å holde det luftig når underlivet skal komme seg etter fødselen. Det er derfor de ikke lenger barberer på føden...

Skrevet

De barberer det om du må sy da...

Jeg barberer i blinde, der er ikke no problem overhode. og hadde det vært det har jeg en samboer som nok gladlig hadde stilt opp.

Og de jordmødrene jeg har snakket med om dette er veldig glade for at man kommer nyfrisert til fødsel. Gjør deres jobb enklere og hyggeligere..

Skrevet

Jeg syns det er en betydelig forskjell på å smøre på canesteen og å vifte rundt med skarpe gjenstander der nede!

Skrevet

Jeg ble ikke barbert før JM broderte sist, og jeg skal da ikke for pokker holde ut med kløe fra "skjeggstubb" i tillegg til sting som skal gro? Nei, takke meg til en (butt) saks for å ta den verste urskogen, JM har nok sett verre ting enn dusken min.

Skrevet

Enig!! Tror nok ikke så mange i helsevesenet bryr seg så veldig om vi er barberte eller ikke... De har nok sett mye verre ting en et hårete rent kvinnekjønn....

Skrevet

Ingen problem klarer det fint, også med bekkenløsning. Men det er fordi jeg må få det til, klarer ikke å la det gå mer enn 2-3 dager mellom hver gang, det er det verste pineriet jeg kan komme på (altså den tiden kjønnshåra vokser ut). Så jeg klarer det faktisk, om resultatet bli pent det blåser jeg en lang i, det viktigste her er å ha det komfortabelt. Men skulle ønske jeg kunne la det vokse ut, står mer respekt (av de på føden) av en fødene kvinne som har kjønnshår.

Skrevet

Hvorfor det? Altså står mer respekt av en kvinne med hår??

Skrevet

hvorfor står det mer respekt av det? jeg tenker overhodet ikke på det at det er folk som skal se meg nedentil når jeg barberer meg nå før fødselen. jeg gjør de kun fordi det er rensligere og mer behagelig etter fødselen. ihvertfall dersom jeg må sy så mye som sist.

Skrevet

Som jordmor sier til meg: "Vi er sluttet å barbere damene. Å barbere seg er noe dere damer ikke skal orke å bruke tiden på. Dere damer har nok å stri med etter fødselen om ikke en skal klø pga barbering også".

Jeg ble ikke barbert da jeg skulle sys etter første fødsel. Nå venter jeg nr 2 20. januar, og det jeg har gjort er å stusse litt, slik at jeg føler meg vel. Men høvelen, den ligger godt i skapet;-)

Skrevet

Sprøtt nok, men jeg har vært student på føden, og da ble det snakket dritt om mødre som hadde barbert seg nedentil, hadde piercinger eller tatoveringer. Jeg mener ikke personlig at det står mer respekt altså de med hår enn de uten. Ble vel helst kvalm av de tåpelige kommentarene til helsepersonellet der. Skikkelig sladrekjerring greier. Dette er 6 år siden, så mulig de har vent seg til hårløse fødene nå.

Skrevet

Jeg gir en god f i om sykehuspersonalet får se kjønnshårene mine, de ser jo absolutt alt annet i forbindelse med fødsel... eneste grunnen til at jeg ønsker å være litt frisert der nede er for min egen del. Jeg er som sagt allerede litt øm, og verre skal det bli - da orker jeg ikke lange hår som setter seg fast i trusekanter osv. Men det trenger ikke være glattbarbert - for meg holder det at gubben hjelper til med saks så det ikke er full urskog.

Skrevet

Men som jeg opplevde ka-ping så vil sykehuspersonalet helst se kjønnshårene dine.

Skrevet

Og det får de da også - men ikke i sin fulle lengde :) Her stusses litt, av hensyn til min egen velvære. Lange kjønnshår som gror ut av et ømt underliv og setter seg fast i truseinnlegget, trusekanten eller under bindet er VONDT. Skal da vel sannelig gjennom nok smerte om ikke jeg skal kjenne det lugger der i tillegg.

Skrevet

Er jeg virkelig heeelt ute? Jeg har hår der nede året rundt, både gravid og ellers, jeg. Begynner å lure på om jeg er den eneste?? Tar selvsagt det som tyter ut av trusekanten og evt litt av det aller lengste. Men ellers er det relativ a natura i området. Er det bare meg?

Ellers kan jeg vel ikke tenke meg at jordmor lar seg sjokkere av et hårete underliv, men det får folk velge selv hva de vil altså. Men er enig at det må være bedre å "rydde" litt på forhånd enn rett etter fødsel.

Skrevet

Nei, Vintersol, du er ikke den eneste. Tar kun bikinikanten, jeg.

"Rydde" rett etter fødsel? Nei takk! Leste forresten om hun som barberte alt, og døde av en eller annen infeksjon. Og hun var ikke gravid eller hadde født. Kunne ikke tenkt meg å begynne med sånt før alt har grodd som skal gro der nede av sår og rifter. Unødvendig, synes jeg. Man har da annet å plages med om man ikke skal begynne med frisering i tillegg. Bruker forresten ikke høvel nå lenger, er for risikabelt. Men hårfjerningskrem går greit.

Skrevet

Om gubben nekter å hjelpe til, så er det nok ikke krise om du kommer opp på føden med kjønnshår :oP

Jeg har også vært student på føden, og da snakket de om dette... De brydde seg ikke om det var hår der eller ei, men hvis det var veldig kraftig hårvekst kunne de tenke seg at de ihvertfall stusset det. Det kunne nemlig bli litt vanskelig å ha kontroll på sprekking/om og hvor de skulle klippe, hvis det var skikkelig igjengrodd. Og det er jo egentlig ganske forståelig.

Selv klør jeg heldigvis aldri når det er på vei ut igjen, hadde jeg gjort det hadde jeg nok bare stusset med maskin eller fått det vokset før fødselen. For kløe sammen med masse sår og sting i underlivet, det hadde jeg takla dårlig... da hadde jeg heller pint meg gjennom den siste tiden med hår nedentil :oP Sikkert ENDEL bedre ;o)

Skrevet

har en venninne og en bekjent som er jordmødre, både de og deres arb. venninner er overlykklige over alle ikke hårete som dukker opp.

Men de er jo av den litt yngre garde..

personlig synes jeg hår er skikkelig ekkelt. huff. og den kløingen folk snakker om er ukjent.. mulig det er fordi jeg har barbert i 15 år.

Skrevet

Her barberes det, UTEN sambo og uten speil....

Gjort dette i så mange år nå, atte jeg kan det i blinde:) hihi.....

Gjøre det IKKE pga personalet på sykehuset, men ut ifra hvordan jeg selv føler meg......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...