Gå til innhold

Noen råd om barnemat?


Gjest

Anbefalte innlegg

Datteren min på snart 5 måneder nekter å spise noe annet enn pupp, har prøvd alt fra 4 måneder nå, hun kniper igjen munnen eller spytter det ut igjen. Noen med gode råd om mat? Begynner å bli litt slitsomt å amme hver halve time nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom hun "spytter ut igjen" er det ikke sikkert at hun ikke liker det. Det er visst en helt annen teknikk det å spise fast føde i forhold til å die. Derfor kan enkelte barn visst trenge litt tid på bare å lære seg hvordan de skal spise. Jeg fikk vite på helsestasjonen at du "skal" introdusere en matrett 100 ganger for en baby før du kan si at babyen ikke liker en ting. Det tar visst tid for enkelte babyer å lære seg å like mat.

 

Men et triks kan kanskje være å pumpe ut litt melk og bare ha bittelitt potet eller grøtpulver i. Da får hun smake kjent smak av deg med bare litt nytt i...

 

Vi begynte med smaksprøve på potetmos m/grønnsaker i går, var vel kanskje så mye som 1/16 del av en teskje som gikk ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: Jeg anbefaler gode skjeer fra Bambino! Selve skjeen er av myk gummi og godt formet, slik at man lettere får lurt den inn i den lille munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvd med velling? På flaske eller kopp? Lag grøt kjempetynn og gi på flaske med stort hull (du kan bruke en varm nål e.l. til å lage hullet større). Eller du kan bruke en tutekopp. Babyene er jo vant til å suge i seg maten, så det kan hende det går bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd grøt og annen mat med min melk i uten at det hjelper noe. Mme tar hun på flaske når jeg ikke gir det men samboeren gir det. Tenkte å pørve å få han til å mate henne med fast føde så hun ikke lukter meg. Masse gode råd, takk skal dere ha:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...