Gå til innhold

Jul uten min datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år skal jeg ikke feire jul sammen med min datter på 5år. Hun skal feire sammen med sin far.Er på en måte litt lettet at det er denne julen for da får hun feire den første julen sammen med sin lillebror eller lillesøster og meg neste år... Men det kommer til å bli så tungt i julen for meg. Trodde ikke at jeg skulle ta det så hardt inn på meg på som jeg gjør. Gruer meg skikkelig til jula. Sitter her å gråter nå. Hater faren hennes også, han var ikke akkurat noe snill mot meg da vi var sammen. Men han er snill mot datra da. Men tanken på å feire jul uten min datter er ikke til å holde ut!!!!

Å hormonene mine gjøre det ikke akkurat enklere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres skikkelig trist ut. Du får bare tenke på at din datter sikkert får en fin jul likevel, og forsøke å kose deg så godt du kan.

God jul:-)

Skrevet

Kan godt forstå du er lei...bare tanken på at jeg ikke skal få feire jul med sønnen min er helt grusom!!

Men det går nok bra,så får dere en enda bedre jul neste år med et ekstra familie medlem =)

Skrevet

Det er grusomt..... forferdelig!

Får se det positive i det at hun får være med på første julen til lillebroren eller lillesøstra si neste år...Selv om det blir tungt denne julen

Skrevet

Jeg var på et stooooor og høy profilert kunstutstilling i Stockholm i sommer, der var det samlet kunst fra alle betydningsfulle kvinnelige skandinaviske kunstnere .... jeg husker ikke tidsperspektivet, men det var over et stykke kunsthistorisk tid ...

Der var et bittelite bilde (maleri) av en kvinne(og kanin, fordi hun hadde kaninører) som satt ved et vindu med et landskap og en vei som forsvant i det fjerne..... og man så liksom gjennom flere rom, barnerom, stue og til kjøkken der hun satt.... og alt var SÅ ryddig, bortsett fra at vaskebøtte og støvsuger og litt sånn sto der det åpenbart sist hadde blitt brukt..... bildet het "Den ensamma mammans semester" .....

Og det gjorde sånn inntrykk, selv om jeg ikke er "ensamm-mamma" som må oppgi hele mamma-prosjektet plutselig og så stå uendelig rak i det samme prosjektet nesten hele tiden.... og hele tiden sette barnets hensyn foran og hele tiden tåle at folk mistenker deg for at det er hensynet til deg selv......

Men bildet berørte en uutgrunnelig følelse av tomhet og identitetsløshet og tyveri... for i alle de sammenhenger jeg har kunne erfare eller bevitne "den ensamma mamman" .. så er det henne som legger alt tilrette for og som trår til når og som kjøper inn utstyr og klær og sørger for når... OG hun er den som må trå tilside med sine ønsker og behov foreksempel i en ferie......!

Desverre lå ikke dette bildet ute på nett, og heller ikke var det postkort av det, men definitivt var det godt å se slike erfaringer få plass i et lite maleri i et stoooooooor utstilling i en stooooor by!

Det er store følelser du kjenner på, visst er det!

Skrevet

hei, vil bare si at jeg vet hvordan det føles, skal heller ikke ha jentene mine i jula. men vi får bare glede oss over at neste år er di samme oss og den lille. god jul ønsker jeg deg

Skrevet

Kanskje du kan finne på noe å gjøre i jula som du ikke kunne gjort hvis datteren din var der? Lage noen nye tradisjoner?

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det!!

Jeg skal være uten min sønn i jula i år:( gruer meg noe helt jævlig!!

Han er 2 1/2 år og skal til faren sin. Prøver også å trøste meg med at neste år skal han få feire sammen med lillesøster(som kommer i januar) og meg og sambo. Men i disse hormonelle tider er det en smal trøst,spesielt når jeg og bio-far ikke tåler trynet på hverandre:(

Sender en sympati-trøste-klem!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...