Gå til innhold

Soulbeauty

selma07 og engel

Anbefalte innlegg

Hei! Da har jeg vært på ABC sin fødselsforberedende kveld. Vi var 4 par, selvfølgelig et par som ikke dukka opp.. Den plassen kunne jo du ha fått... Det ble gitt endel praktisk info om at man må ha med klær til babyen, man får bleier og bind der, ha med lettfordøyelig karbohydratrik mat, energidrikk, slåbrok, innesko osv. De har lett mat på kjøkkenet, dvs brødmat, frokostblanding, kaffe og te.

Vi fikk info om fasene i fødselen, så plansjer om de ulike stadiene igjennom fødselen (utrolig at det går ann...). Jordmor ga litt info om de ulike smertelindringsmetodene de har. Akupunktur kan man få med en gang man kommer inn og nålene kan sitte i gjennom hele fødselen. Hun sa noe om når man får lov til å bruke badekaret, og at før det kan man bruke dusjen og varmeomslag. Hun snakket litt om de ulike fødestillingene osv. Alt dette kan du sikkert få info om hos din jordmor. Hun snakket også noe om når man kan komme inn, og hvor viktig det er å ringe for og konferere med dem på ABC for å høre om det ernødvendig å komme inn da eller om man skal vente litt til.

Man SKAL ringe dem dersom man blør, (kan være morkaka som har løsna), dersom vannet går og når man føler seg usikker.

Jeg tror vel at det var det... Jeg trodde at man fikk låne klær til babyen der, greit å vite at man må ha med egne da. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7506160-soulbeauty/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Selma07

Tusen takk for fin oppdatering:)

Kjempe greit å vite det med klær til baby, ja...jeg trodde oxo man fikk låne mens man var der. Så dumt at vi ikke kunne vært der, da det var noen som ikke dukket opp...men men, man vet jo aldri sånt få forhånd.

Når har du termin forresten?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7506160-soulbeauty/#findComment-7509238
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...