Gå til innhold

går det an..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har aldri merket at jeg har lekket melk..

jeg er 36+4 og det eneste jeg har merket til melk, er litt sånn stivt på brystvorta liksom! en liten gul, "smule" jeg kan pirke av..

Har snakka med flere som får til å skvise ut bittelitt melk,men det går ikke på meg..

er førstegangs..

er detta vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanlig, og det har ingen betydning for om du kan amme eller ikke. Noen har melk før, andre ikke.

Skrevet

Noe får melkeproduksjon tidlig, mens andre må vente til babyen har kommet.

Skrevet

åjada det går fiiint an :)

Da jeg venta jenta mi kom det ikke en dråpe ut av puppene mine før dagen etter fødsel... men da kom det sannelig og skal jeg si deg! Hadde nok melk til å holde liv i en middels landsby tror jeg...

Skrevet

oi, såpas! okei..hehe, var litt skeptisk til om jeg ville få vanskligheter med å amme..men kanskje det kom såpas mye hepå deg fordi det ikke kom noe før.. så da kan jeg muligens vente meg det samme! hehe:D

Skrevet

Jeg satt hos jm og grein forrige gang - var sikker på at puppene ikke virket... alle jeg kjente lakk jo i svangerskapet. Hun sa at det ikke hadde noen som helst betydning for om man fikk til å amme eller ikke. Jeg burde heller være glad jeg slapp lekkasje og styr gjennom deler av svangerskapet :)

Skrevet

sant...da er vi jo ganske heldige da,faktisk:) hehe

men når det er kaldt.. er det bare meg, eller gjør det vondt å fryse på puppene? jeg får iallefall innmari vondt på brystvortene når det er kaldt!

sikkert helt normalt detta å..:P

Skrevet

Bare vent, puppene dine kommer til å gjøre _mye_ rart den neste tiden. Ammeinnlegg i ull hjelper mot kalde pupper! (Merkelig at det ikke er kommet en film med den tittelen...)

Skrevet

Dagens tips: de fleste ull-innleggene er to-lags. Hvis du lekker mye: klipp opp i enden, legg inn et engangsinnlegg. Dermed får du oppsugingseffekten til engangsinnlegget OG isoleringseffekten til ull-innlegget kombinert ;)

Skrevet

Og kjøper du Janus sine har de lomme til ekstra innlegg - papir eller tøy!

Skrevet

Hvor får man kjøpt Janus sine?

Skrevet

Diverse helsekostforretninger har dem i alle fall - og de kommer i forskjellige størrelser:)

Skrevet

oi, ja! tusen takk for puppetips:D

Skrevet

Du skal bare være glad til. Jeg har lekket jevnt og trutt siden jeg var halvveis ca. Noen dager er det så ille at jeg må bruke ammeinnlegg, og har flere ganger måttet pumpe ut melk fordi jeg rett og slett hadde brystspreng. Prøvde i det lengste å la være, men JM sa at det var så sprengt at jeg risikerte brystbetennelse så da var det bedre å lette bittelitt på trykket. Jeg kan godt bytte med deg hvis du vil???

Skrevet

oi da.. folk er virkelig forskjellige..

jeg var bare litt usikker,så måtte nesten høre med folk her inne..

men er du første gangs,Ellie83 *Fødeklar*?

Skrevet

Ja jeg er førstegangs, og 38 fullgåtte nå.

Jeg syns bare det er strevsomt å slite med lekasjer alle veier. Spesielt siden det ikke har noe for seg. Dette trenger jo trenger ikke å bety at jeg blir en bedre "melkeku" enn dere som ikke lekker i det hele tatt.

Men jeg er glad jeg kjøpte brystpumpe tidlig ja. Den har jeg jo allerede fått bruk for...

Skrevet

okei..

da skal iallefall jeg slutte å klage på at jeg ikke har no melk!! jeg får det nok når ungen kommer..

men du har fått "trimma" opp puppa eller "aktivisert" dem slik at det sikkert blir enklere å amme fra starten av..bare sånn får å se det positive i din situasjon:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...