Gå til innhold

Hvordan er deres dag med 4mnd/5 mnd gammel baby???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenten vår er 5 mnd

Mellom 8-9 står vi opp, da er det stell og mat og masse kos. Hun ligger naken på badegulvet mens jeg dusjer.

I 11-12 tiden begynner styret med å få henne til å sove, sover da alt fra 30 min til 2 timer

Så går vi gjerne på butikken.

Pappaen kommer hjem kl.16 og da er det nye runde med legging og skriking

Fra 17-19 er det masse kos og skravl eller vi drar på besøk

Kl.19 er det kveldstell og legges 19,30

Sover da til mellom 4 og 5 for mat

Skrevet

Gutten vår er 5 mnd

Vi står opp mellom halv ni-halv ti, han har da fått dagens første måltid i sengen. Steller og koser. Han sitter i vippestolen eller leker i lekegrinden mens jeg spiser frokost.

Ca en time- 1 1/2 etter vi har stått opp,vil han som oftest ha en blund. i 12-13 tiden får han grøt og evnt pupp(tilbyr men ikke alltid han vil ha,men pleier da å ville ha litt pupp ca en time etter grøten).

så leker vi litt,eller går tur hvis været er greit:)

Hvis vi går tur sovner han i vogna,hvis vi er hjemme så sovner han i 14-15 tiden. Pupp eller middagsglass i 16 tiden. Da kommer pappa hjem,og da er d lek og morro et par timer,før han trenger en liten lur igjen(15-20 min)...

ca 7 bader han og tar på pysj og koser mye med mamma og pappa:)

halv 8-8 får han grøt igjen og pupp og da sovner han som oftest og da legger vi han:)

Sover til 7-8 for mat:)

Skrevet

Mona er 5 mnd og våkner ca seks-halv-syv. Da står vi opp og hun ligger på matten på badet og spreller naken mens jeg steller meg/dusjer. Setter på kaffe og lager et par skjeer grøt til henne (hun vil ikke ha melk på morningen). I ca åtte-halv-ni tiden er hun litt trøtt og tar seg en ørliten høneblund på ca 30 min. Så vil hun ha melk og leker og jubler fram til klokken er ca elleve-tolv. Da tar hun en litt større blund på en time eller to. Så er det melk igjen og da er hun våken til hun får grøt i fem-tiden. Så kuler vi det ned med pappa'n på sofa'n før hun igjen ligger og spreller på badegulvet i halv-seks-seks tiden. Hun bades, masseres og får en flaske melk på sengen før hun sovner. Hun våkner fortsatt to ganger om natten. Ca 22 og ca 02.

Og innimellom dette er vi på trening, butikken, på tur, sammen med andre barn etc.

Skrevet

Jenta mi er snart 5 mnd og slik er vår dag:

07-09: vi våkner, ligger i senga, spiser..etterhvert står vi opp og tar morgenstell.

09-11: lek og kos

11-12: snuppa tar en hvil (30-60min), og det gjør gjerne jeg også :o)

12-15:30: her er vi ofte ute å triller, er på besøk, handler etc. snuppa tar en til lur (30-45 min).

16-18:30: Pappa kommer hjem, middag for oss, lek og kos med jenta.. mulig hun tar en til lur, men det blir som oftest bare 2 pr. dag.

18:30-19: kveldstell, grøt, pupp og nattinatt :)

Skrevet

Vesla er fire måneder og en uke. :)

Vi står opp mellom åtte og ti en gang. Tar morgenstell, og så ligger hun på teppet sitt mens jeg spiser frokost og drikker kaffe.

Mellom halv elleve og halv tolv er det tid for den første luren. Etter den får hun pupp, og så leker hun litt på gulvet eller i vippestolen igjen til det er tid for å gå tur til butikken. Da sovner hun i vogna.

Når vi kommer hjem sitter hun ofte i vippestolen og ser på mens jeg rydder og henger opp klær og slikt. Da hører vi gjerne på musikk og synger litt. Så får hun pupp igjen.

Mellom tre og fem tar hun langluren sin mens sambo og jeg lager og spiser middag. Så har jeg begynt å gi henne smaksprøve på grøt når hun våkner. Er oppe i to teskjeer grøtpulver blandet med morsmelk. Pupp etterpå hvis hun vil ha. Klokken seks bader hun. Så får hun pupp og legger seg mellom halv syv og syv.

Første måltid om natten skjer mellom ti og elleve. Deretter ca to, fem, og så våkner hun ofte utover morgenen.

Så der har du vår dag. :)

Skrevet

Glemte å skrive at hun er oppe 2 ganger om natta for å spise (som oftest rundt 00 og 04)

Skrevet

vår dag er enda litt variert, men den går sånn noenlunde som dette. Elias er 4 mnd og en uke;

ca 09-09.30: stå opp, morgenstell og kos på badet (får pupp i senga før vi står opp). bader annenhver dag. ligger på gulvet og leker mens mamma ordner seg, evt dusjer.

10-11.30: ligger på gulvet foran tven og koser seg med leker. prater mye med bamsene. pupp 11.30. bleieskift

11.30-12.00: formiddagslur.varer alt fra to til tre timer. sover alltid i vogna ute.

14.00 - 15.00: våkner fra formiddagslur, opp og få pupp. lek og kos. hvis han står opp 14 har han seg en lur igjen i 16.00 tiden, hvis ikke er han våken til han legger seg.

15.30 pappa kommer hjem, vi spiser middag 16 etter han har lagt seg, evt ligger han på teppet på gulvet og leker da.

16.00-18.00: lek og kos, eventuelt en liten lur. besøk, butikker.

18.00: grøt, er oppe i full porsjon nå, startet for en uke siden. får sviskesaft ved siden av. nam nam.

18.30 kveldsstell, pysjen på.

19.00: pupp. kose med mamma, synger nattasang. i seng. begynte å legge han i egen seng våken for akkurat en uke siden. i starten var han urolig og gråt i ca en time. vi er alltid hos han. nå er vi nede i 10 min-15 min. han skriker ikke så mye, ligger mest å koser med bamsen sin :)

ca 03.00: pupp

05.30-06.00: våkner, kommer over i vår seng. koser. bleieskift. pupp. sovner igjen etter ca en time, og sover da til ca 09-09.30. da sover han ved siden av meg,som regel med puppen i munnen.. hehe

moro å høre hvordan andre gjør det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...