Gå til innhold

kan det være skadelig for fosteret..........

Atpåklatt ønskes

Anbefalte innlegg

Å stripe håret?

Skal gjøre det med hette i dag, tror ikke det er skadelig, men det er greit å være på den sikre siden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært hos frisør å farga håret og da spurte jeg om det var farlig, men ho sa nei!! Så jeg tror du kan stripe håret ditt du, uten fare for fostret!!!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Danmark har de gått ut med retningslinjer der man anbefaler å IKKE strip/farge hår under svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår i alle fall alt slikt nå mens jeg går gravid. Men når du striper med hette, så kommer ikke fargen så tett innpå hodebunnen, så går ut fra at da går det ikke så lett i blodet. Men det finnes en økologisk hårsalong i Norge, så det på tv! Skulle ønske de hadde flere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er en Økologisk frisørsalong i Bergen. Huldra frisørsalong heter den.

De sier det skal være trygt å farge håret under svangerskapet, men samtidig så har jeg hørt at det tar kroppen 7 dager å kvitte seg med giftstoffene man får i seg når man er til frisøren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei.. jeg var å kjøpte hårfarge på helsekosten igår-jeg bruker selv sort farge. Og den er uten amoniakk, så hun dama på helsekosten sa det var greit! De har i alle farger pluss bleking også-tror jeg.. den heter tints of nature. tror du får kjøpt den i alle helsekost forretninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos frisøren nå i kveld og stripa håret med hette.

Hun sa at det var helt ok fordi at stripemidelet ikke inneholder ammoniakk, og fordi at jeg brukte hette. Dessuten brukte hun en veldig mild type på meg som hun aldri hadde brukt før... Resultatet ble bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...