Øoaa Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Eg fekk for meg at eg skulle vaske alle dører og karmar med vatn og salmiakk i dag. Då eg fortalte min kjære kva eg holdt på med, fekk eg streng beskjed om å slutte. Eg var/er jo så godt i gong. Er det nokon som veit om dette stemmer?
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Salmiakk kan du vaske med, men maling bør du holde deg unna.
Mrs. Bouquet Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Forstår ikke helt hvorfor så mange tyr til salmiakk. Greit nok for 50 år siden når man ikke hadde så mye utvalg i vaskemidler. Men nå er de vaskemidlene uten gasser like gode til å ta fett, og de lukter godt også.
Leola Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har ennå ikke funnet et vaskemiddel som tar fett like bra som salmiakk. Er ikke skeptisk til mye i svangerskapet, både maler og annet (godkjenning fra jordmor og lege...), men akkurat salmiakk er jeg skeptisk til. Folk har fått illebefinnende av det, og da kan jeg ikke forstå at det kan være bra for babyen.
Maisie Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Hvorfor skal du vaske med salmiakk? Du har vel ikke sååå gørrete dørkarmer? Og som Gutsbestebarn sier, det er jo mye annet å velge i som tar minst like godt.
Lystpåentiljeg Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 Tror ikke litt salmiakk i vannet spiller den største rollen. Hvis DU kjenner at det er ubehagelig, så er det selvsagt på tide å slutte. En heller jo ikke flere dl i bøtta heller. Angående bruk av salmiakk, så er jeg enig med deg i at det er ypperlig som fettløsende middel. Hvis du trenger noe med litt salmiakk i bare, så kan du bruke Jif-vindusvask, den lille flasken. Mye mildere, uten den stramme salmiakklukten.
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Min jordmor anbefalte meg å holde meg unna salmiakk. De har ikke sikre tester på dette, men hvorfor ta sjansen? Salmiakk er nok kanskje best til å ta fett, men du kommer et stykke på vei med zalo også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå