Gå til innhold

Første svangerskapskontroll!!??


Linda med babymagen =)

Anbefalte innlegg

Er det greit å vente til uke 12-13 før man går på første kontroll?? Har time på fredag, men jeg har ikke lyst!!! Vil ikke at noen skal klemme og trykke på meg så tidlig i svangerskapet.....er redd for at det kan skade mer enn det gjør godt!!!

Er 5+1 i dag....er jeg bare dum eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan godt vente noen uker til, legen kan ikke kjenne noe særlig så tidlig uansett.

Jeg var på første kontroll da jeg var 9+5, det var tidlig nok.

De fleste leger sier første kontroll bør skje i uke 8-12. Hvis det ikke er spesielle årsaker til å følges ekstra opp da..

 

Lykke til;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, neida du er ikke dum. Men du kan nok stole på at legen vet hva h*n gjør....

 

Men hvis du vil utsette kontrollen, er jo det opp til deg. Jeg har ikke time før 10+4....Ingen hast for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!!! Slipper jeg å føle meg så vanskelig!!!=)

Har litt vanskelig for å stole på at legene vet hva de gjør, og jeg har time hos en turnuslege....tror bare jeg avbestiller timen jeg!!!!

 

Takk igjen for svar dere!!! Godt å ha noen å spørre!!!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør absolutt som du vil! Kanskje litt tidlig å gå nå også??? Men da jeg var hos legen så klemte og trykket han ingenting. Bare snakket litt og tok noen blodprøver og urinprøve hadde jeg med. Du trenger ikke gynekologisk hvis det er det du tenker på. Jeg syntes det var deilig å komme inn i "systemet", at det på en måte var offisisielt!! Og kjekt å få noen bøker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er så usikker på om jeg skal gå!!! Er så redd for at dette knytter meg mere til det som skjer, slik at skuffelsen blir så stor hvis det går galt!! Kan ikke forstå at det å gå til legen plutselig skulle være slikt ett problem for meg, skjønner ikke helt hva som går av meg!!!=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !!! Du er ikke dum:) Jeg var hos legen da jeg var 7+1 og det var tidlig nok. Synes det var litt stas med gu jeg da fordi legen kjente at livmora hadde vokst og da gikk det liksom litt opp for meg. Også fikk jeg masse info og det var jo greit! Du skal gjøre det som kjennes riktig synes jeg, men om det går galt(noe vi selvsagt fingrene for at det ikke gjør) så er må man til legen uansett så kanskje det er greit pga det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke time til kontroll før 3.januar og da er jeg vel 11+2... har ikke noe bråhast med den kontrollen jeg iallefall... men det kan jo ha noe med at jeg ikke liker fastlegen min heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos min lege tar de ikke mot gravide før i uke 12, så hvis du ikke trenger sykemelding el.l kan du sikkert fint vente noen uker. Veldig mange her sier jo også at det er skuffende lite som skjer på de første kontrollene når man er så tidlig hos legen som det du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...