Gå til innhold

Gravid igjen, TVILLINGER....!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er faktisk det!

Jeg har en gutt på 7 1/2 mnd, for snart 2 mnd siden testet jeg positivt på gr.test.

Jeg fullammet da jeg ble gravid og gikk på minipillen.

I går var jeg på tidlig UL siden jeg har vært så ekstremt dårlig og blødd litt, og legen så 2 fostre..

Jeg så de selv også, bitte små klumper..

Jeg burde være overlykkelig, men tenker bare på det praktiske, alt som blir vanskelig og slitsomt.

Vi har ikke fortalt noen andre i familien om dette enda, så jeg trengte å fortelle noen....

Kan bare ikke se dette for meg, alene hjemme med 3 små barn på denne tiden neste år....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojojoj!

Ei venninnne av meg fikk tvilling-gutter, og hadde en gutt på 2 1/2 fra før. Det har i hvert fall gått veldig bra, så vidt jeg vet.

Det går nok på et vis. Jeg tror det kan være greit å prøve å få all den hjelpen en kan, da. Ikke still for store krav til deg selv og til hvordan dere skal ha det. Tenker du må lære å ta alt som det kommer nå...

LYKKE TIL!

Skrevet

gratulerer!

Det hørtes først og fremst morsomt ut!

Huset kommer ikke til å se ut de neste 5 årene, men hvorfor kaste bort energi med å tenke på det? Energien får du bruk for andre steder!!

Skrevet

Gratulerer! Jeg er sikker på at du vokser med oppgaven:-)

Skrevet

Oi, så morsomt:)

Klart det blir slitsomt, men alt går!!

Min bestemor hadde to par tvillinger (de første nesten 2 år da de neste ble født) + en på 4 år....Å det var i gamledager uten vaskemaskin!!

Du kan jo gå å søke på internett på tvillinger og trillinger(blir jo neeesten det) og kanskje få noen tips.

Skrevet

Jeg var au-pair for tvillinger som var 11 mnd når jeg kom, og storesøsteren som var 10 mnd. eldre. Moren fortalte at hun hadde vært helt fortvilet når hun ble gravid med eldsta, det hadde passet så dårlig med jobb og slikt, og når hun så ble gravid igjen hadde hun grått og grått, hadde akkurat klart å ta seg sånn nogenlunde sammen, så på ul sa de tvillinger...

Men sett "utenfra", jeg bodde hos dem i et år, så var det veldig kjekt. Man lærer seg små grep for å få hverdagen til å fungere. Det er mye som er lettere når ungene er tette, for eksempel matet jeg alle tre fra samme store skåla, hadde den teknikken en to tre, og på an igjen. Jeg synes det er bare såååå kjedelig å mate mine egne, de spiser jo så seint:-DDD, jeg må jo sitte der å vente med skjeen mens de svelger, med au-pairbarna var det jo alltid en ny åpen munn:-)

Moren forteller også at det har vært mange ting som har vært veldig kjekt med å ha alle så tett, hun er med i en tvillingforeldreforening, og kjøpte vogner og slikt billigere gjennom dem. Man skal jo ha dobbelt opp av alt en periode. Men gjett om du får masse gaver på føden, fra fjern og nær, det er jo så spesielt når det er to. Pass på å ønske deg gjennomtenkte ting. En venninne av meg har tvillinger på 9 mnd, har enda ikke behøvd å kjøpe annet enn bilseter og vogn (brukt, fra samme selger).

Nå er au-pairguttene mine 18 år og storesøsteren 19, og de er en super gjeng, så skjønne, holder på med høyere utdannelse alle tre. Veldig harmoniske, veldig forskjellige, og veldig glade i hverandre.

Det er masse som er greit også, for eksempel større permisjonsrettigheter til både far og mor, dobbel kontantstøtte m.m.

Du skal se dette går helt super-dupert, når det første sjokket har lagt seg:-)

Klem,

Skrevet

Det blir nok slitsomt. Får håpe du har noen slektninger du kan ta i bruk? Men koselig også da:) Gratulerer. Dere får litt ekstra perm når det er flere i det minste og kanskje pappaen kan ta ut perm og gå hjemme med de mye av tiden også? Du får perm.penger på grunnlag av de du fikk for dette barnet.

Skrevet

oi da får du det travelt ja:-)

gratulerer da.

Skrevet

Gratulerer så mye og velkommen i tvillingklubben :-D

Ta en titt på forumet Dobbelt Glede (www.tvillingforum.com) - et kjempefint forum.

Skrevet

GRATULERER!:) tenk heller på hvor heldig du er..tenk at du om et år sitter som trebarns mor da..;) det må være en hærlig følelse..

men skjønner jo godt at det blir litt av et sjokk... det blir nok noen travle år frem over.men tenk om 2-3 år, så er de blitt større og har så stor glede av hverandre.de kommer nok til å bli et lite trekløver..;) som blir bestevenner...;)

syns du er heldig jeg..

Skrevet

Lilja 70: Jeg lo godt når jeg leste hva du skrev om at du matet alle tre samtidig og at det alltid var en åpen munn...fikk assosisjoner til fugleunger...morsomt:)

Gratulerer til HI også, 3 barn på to år er rett og slett slitsomt men fantastisk! Skulle gjerne vært i dine sko nå jeg...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...