tredjemannpågang Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 jeg er nå i uke 33 og har siden uke 25 fått beskjed om at gutten i magen er, og kommer til å bli, veldig stor. Nærmere fem kilo. Alle, overdriver ikke, ALLE menn og gutter på både min og samboers side, inkludert samboer, har veid over 4 kilo ved fødsel. Så er mye genetikk inne i bildet. Ble faktisk advart av "svigermor" med en gang vi fikk vite at det var gutt, at denne kom til å bli stor. Så var jeg inne på ultralyd i uke 32, og fikk beskjed av legen om at det ikke var rart at gutten er så stor i og med at jeg og pappaen er så store. Synes det var veldig unødvendig å si. Der står jeg med stor gravid mage, hun vet ikke hvordan jeg ser ut til vanlig, er heller ingen sammenheng mellom store foreldre og store barn, bare hvis foreldrene var store når de blir født. Har ikke svangerskapsdiabetes, og har ikke spist spesielt dårlig gjennom svangerskapet, kaster fortsatt opp nesten daglig. Men jeg skal alikevel måtte skylde meg selv for at gutten er stor og fødselen blir vanskelig, er jo fordi jeg er så tykk. Veldig dårlig gjort og si, må innrømme at jeg ble veldig lei meg.
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Folk plopper ut med mye unødvendig...sukk. Fått et par av denne; "du har kanskje ikke gått opp så mye, du var jo ganske stor fra før?"
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Kjenner igjen den ja! Når jeg var på ul i første svangerskapet så presterte kjerringen å si at: Litt vanskelig å se her da, det er jo litt i veien!! Når a prøvde å kikke på dattera mi.....Synes slikt er unødvendig, spesielt av helsepersonell!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Vanligvis høres det jo ut til, når legen snakker om at foreldrene er "store", at legen mener foreldrene er store av vekst - høye og gjerne brede i kroppsbygning - du er sikker på at det ikke var det legen siktet til, og ikke av vekt? - for at du er tykk, betyr ikke nødvendigvis at du får enorme barn c",) For eksempel vil våre, mine og mannens, barn gjerne være større enn barn av foreldre som er 160 høye - i og med at vi begge nærmer oss 190. Hva tror du, kan det være noe slik legen mente?
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 23. desember 2006 #5 Skrevet 23. desember 2006 Slenger meg på det anonym sier e=) Ikke ta det ille opp, men syns det er så mange hårsåre her inne. Er ikke sikkert at legen men te at dere 2 var feite, men heller som anonym sier;store av vekst=) Får selv ei stor jente, har termin om 37dager, og ho er til dags dato 13% større enn gjennomsnittet. så vi kunne forvente at ho ihvertfall blir over 4500gram. Har en gutt fra før og han veide 4180gram og var 52cm. Noen får bare større barn enn andre, slik er det. (Og har forresten bare gått opp 6kg til nå)
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 23. desember 2006 #6 Skrevet 23. desember 2006 Det er aldri lett å få sånne kommentarer,de sårer veldig. Man må bare fokusere på det positive. "La onde ord bli skrevet i sand,mens gode ord blir hugget i stein" (Heey,inne på klisjè veien ) Men det ligger noe i det.... Jeg fikk beskjed av ul legen at gutten min var normal av størrelse,mens jordmor mener at han er stor. Så blir spennende å se. Uansett ikke en 5 kilos,noe jeg tror jeg muligens hadde fått litt angst for... (Ikke vondt ment,men var lita da jeg selv var født,så jeg håpte liksom at han skulle arve det etter meg og ikke faren sin,som veide 4 kilo) Men vi får se hva som skjer Uansett så ønsker jeg det lykke til og God Jul,fokuser på det positive så går alt litt lettere. Selv om det kan være vanskelig
tredjemannpågang Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2007 jeg er 1.63 høy, så ikke spesielt stor sånn sett. var på ultralyd igjen i dag, og nå har han roet seg ned litt, og det kan se ut som om han stopper på rundt 4,5 kilo. så da sa legen at jeg burde klare en naturlig fødsel. var samme legen som sist, og hun presiserte nok en gang at siden jeg var så stor så ville det ikke bli noe problem å føde et stort barn. mener ikke å være hårsår, synes bare hun kan spare seg sånne kommentarer, spesielt siden min str ikke har noe å si på babyens str, og også fordi selvom jeg er overvektig vil ikke det automatisk si at jeg har brett nok bekken. hun oppnår altså ikke annet enn å såre meg. unødvendig synes jeg da. takk for mange hyggelige tilbakemeldinger forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå