Gå til innhold

Noen her som har blitt gravide mens de brukte pergotime?

hønetuppa ønsker barn

Anbefalte innlegg

Har hørt at dette stimulerer til eggløsning. Gjør dette eggene mere motagelige også? Øker det sjansen for tvillinger? Noen som har blitt gravide ved å benytte pergotime?

Takk for alle svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ja og ja.

Det modner eggene slik at de slippes. Nei, kan ikke tro at det "gjør de mer mottagelige"....

Jeg gikk på 4 kurer før jeg ble gravid. Ja, det kan øke sjansen for å bli gravid. Men mangler du EL selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

nei, jeg mangler ikke el.. Har fått positive el tester (iallefall nesten positive) under sykluser jeg har el testa. har 28 dagers syklus. Har også hørt at el kommer senere ved pergotime.. da får vel jeg alt for kort lutealofase hvis jeg skal prøve det? Men er i 6 pp nå og begynner å bli utålmodig..

Kan det løsne flere egg ved pergotime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

Vi prøvde å prøvde i 2 hele lange år.. tilslutt fikk vi pergotime av gynekologen.. Å da satt spira på første forsøk :)

Har nå 2 små knøtter i magen min.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner utålmodigheten din. Men jeg tror ikke at du kan få pergo så lenge du har el av deg selv...det må i såfall være hvis du har lave progesteron verdier og trenger å forsterke el....

Ja, el kom senere, jeg hadde det på ca dag 16. Ja, i prinsippet kan det løsne flere egg ved pergo bruk, men det kan jo skje uten pergo også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper pergotime hvis en har lave progesteron verdier? det har jeg nok (har hatt to kjemiske graviditeter) som jeg mista på ikm dagen etter positive graviditetstest) Men hvis el kommer senere ved pergotime.. så blir vel lutealfasen så kort at progesteronet ikke rekker å si til kroppen at en gravid før mensen kommer da. Eller hjelper pergotime på dette også?

Takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei.

man kan få pergotime selv om man har eggløsninger selv. jeg hadde det men fikk to kurer som ikkke hjalp men ble gravid helt av meg selv etterpå. ca 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...