miss jones Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Sambo og jeg er bedt i bryllup. Foreldrene mine vil gjerne passe jenta vår på 6 mnd. Vi blir borte i ca et døgn. Det skulle jo egentlig gå bra det, men tuppa vil ikke ta flaske! Vi har prøvd mange ganger, mange forskjellige smokker, flasker og tutkopper, pappan prøver, svigermor prøver, bestemor prøver, men hun vil ikke ha. HUn spiser et grøtmåltid og et middagsmåltid. Men er fremdeles våken 2 ganger per natt og får pupp. Sambo og mamma sier at det sikkert går bra, og at hun sikkert tar flaske når hun blir sulten og hun ikke har noe alternativ. Men jeg er fryktelig usikker. Har ikke ås veldig lyst til å dra fra henne, samtidig som jeg gjerne vil i det bryllupet. Det er ikke noe alternativ å ta henne med. Hva tror dere?
Molait Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Sansynligvis går det bra, men personlligtror jeg at jeg ikke hadde klart å slappe av og kose meg borte når jeg visste det var slik:) Hun tar ikke sprøyte? Blir mange omganger men om man har to og bytter kjapt så kansje det går..hehe. Tar hun smokk? Sput itt inn i munnen og smokk. Lirk sprøyta i kanten på smokken og dytt inn litt og litt. Ikke gunstig alternativ, men kansje en kriseløsning?
Hoppetussa Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Tutekopp, drikker hun av det da? Du kan også prøve et lite medisinglass, men da er vi tilbake i "tvang" igjen...
firemerkersmør Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Og så skal jeg ødelegge alt for deg. Sorry, men vi har en som ikke vil ta flaske. Har prøvd varianten med at "han spiser når han blir sulten nok", og det resulterte i masse hyling. Jeg hadde også slitt med nattmåltidene. Får kanskje i han 20 ml med flaske, og det er langtifra nok. Jeg ville nok ikke vært borte et helt døgn. Sliter litt med en kveld, selv om han spiser både grøt og banan. Så, babyen din sulter nok ikke selv om du drar, men jeg hadde ikke klart å slappe av og kose meg i det bryllupet.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Ville forsikret meg om at hun tok et eller annet iallefall (tutekopp, sprøyte eller noe). Var selv i bryllup i syden, mens broren min passa lillemor (han var med nedover). Hun hadde alltid tatt flaske, så det skulle ikke bli nor problem.... trodde jeg! Hun nekta plent både flaske, sprøyte osv! Vi var langt unna, så da jeg kom meg tilbake , hadde hun ikke spist på 11 timer! Prøvde med flaske selv og, men det var ikke schnakk om!! Puppen tok hun med en gang! Etter det øvde vi i nesten 1 mnd. Hun var skikkelig vrang. Men det endte med at hun tok NUK-tuten. Nå tar hun alle tuter. Og jeg gir flaske med utpumpet mm annenhver dag for å holde det ved like.
alvefrøken Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 Jeg hadde heller ikke gjort det ...men gjør det du føler er rett.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har begge varianter, hehe. Mi første tok ikke flaska selv om hun var kjempesulten...men hun sovnet jo igjen da etter endel skrikikng. Olivia tar ikke flaska til vanlig men gjør det når jeg er vekk og hun er sulten. Tar bare mam ultivent flaskene da. har dere byttet innhold i flasken da? Jeg fant ut at olivia ikke likte mme, og oppvarmet mm var ikke noe stas. Så jeg byttet ut litt pulver i mme med litt grøtpulver at et slag hun liker. Da ble det en kjent smak og det var godt. Ellers så sier du at hun spiser grøt og middag. Egentlig så skal de jo skulle klare seg hele natta uten noe mat da når de er seks mnd så jeg er sikker på det går kjempebra. Men de som passer må jo være forberedt på en noe misfornøyd unge. Alternativet er jo å gi henne grøt på natta da, det går jo det og. Selv om hun må vekkes og legges igjen så gjør jo ikke det no. Jeg synes du skal dra og kose deg, dette går kjempebra.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #8 Skrevet 19. desember 2006 Har du prøvd glass? Jr. drakk mm fra shotsglass. Et annet alternativ er skje, men et helt døgn med skje-mating av drikke blir vel litt drøyt.
miss jones Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 19. desember 2006 Jeg er som sagt veldig usikker og det er jo som dere sier; jeg vet ikke om jeg kommer til å klare og kose meg..Dessuten er det så langt unna at jeg ikke komemr meg hjem med det første. Er mest usikker med tanke på natta. På dagen kan hun sikkert spise grøt og middag, men på natta må hun ha puppen. Tror det kanskje er mer kos enn matbehov egentlig. Vi har ikke prøvd å nattavenne henne enda, siden hun har vært veldig avhengig av pupp om natta. På det verste var hun våken 6-7 ganger hver natt og ville ha mat. Nå er hun nede i to. Vi skal prøve noen dager til med flaske/kopp, men dersom hun ikke vil kommer jeg nok til å være hjemme. Blir nok litt drøyt med skje- mating et helt døgn ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå