Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Berta er nå snart 4mnd og vi vurderer å begynne å gi henne grøt, men vi er usikre på hvor mye hun skal ha og hvordan skal hun få den? i flasken eller?

Noen som har erfaringer?

:)

Skrevet

Gi henne gjerne i flasken først hvis hun tar det. Hos oss funket det best med skje. Den skal være så tynn først at du skal kunne gi henne det på flaske, lag den deretter litt tykkere gradvis. Gi henne en teskje eller to først, øk deretter gradvis.

Prøv å gi henne grøt på dagtid i det første måltidet, så slipper du evt uro, magesmerter og grining på kvelden! :-)

Skrevet

En annen ting er at du burde gi det etter hun har spist litt melk, så ho ikke er skrubb sulten og så får ho noe annet enn det ho er vant til! Det kan bli baluba!!

Skrevet

ok, men blander man det med vann? hvor mye av hver skal det være? er helt ny på dette :)

hehe takk for advarselen New York Baby :)

Skrevet

Bare hyggelig! Grøten til 4 mnd skal vel blandes med mm eller mme. Tror jeg ville tatt maisgrøt, for den er lettere å få jevn og fin. Den andre blir klumpete og er vanskelig å få ut av en flaske!! Så blir dem ikke så harde i magen av maisgrøt!!!

Skrevet

Risgrøt og maisgrøt skal blandes med mm/mme. Havregrøt med vann(er mme i pulveret).

Det glemte jeg ja. Gi pupp/mme først, grøt skal "kun" være påfyll!!!

Skrevet

Hei!

Vi har nettopp begynt med grøt til vår gutt som snart er 4,5 mnd. Vi begynte med maisgrøt fra nestlè og det har fungert kjempefint. Den første dagen blandet jeg 1 ts med ca 200 ml mm (eller mme). Nå har jeg økt til 2 ts til samme mengde melk (5 dagen i dag vi gir grøt). Vi har begynt forsiktig:-)

Vi har gitt grøten på kvelden og det har gått smertefritt for oss. Fordelen er at han faktisk har våknet sjeldnere for å ha mat og det er deilig. Grunnen til at vi begynte med grøt var nettopp fordi han våknet så ofte for å ha mat. Det kan nok allikevel være lurt å prøve første måltid på dagen.

Lykke til!

Skrevet

Glemte å si at vi har gitt på flaske men det skjønte du sikkert:-) Vi bare laget åpningen litt større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...