Gjest Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Er det noen som vet hvordan en merker det på en unge hvis han/hun reagerer på gluten i grøten?
Eliise Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Jeg merka det på at hun var mere urolig, og hadde vondt i magen. Og Bæsjen var veldig hard, så hun måtte jobbe fælt for å få den ut... selv om hun fikk sviske til.. Vi brukte laaang tid på å introdusere det. Sikkert en mnd... Med bare en pitteliten t-skje i den vanlige grøten. Og ikke hver dag heller... Men det har nå gått seg til =)
yasmina Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Min reagerte skikkelig og begynte først med å være urolig om nettene,så stagnerte vekten. På slutten gikk han ned i vekt,kastet opp og hadde diare. Han hadde store ringer rundt øynene og så skikkelig syk ut. Han skal testes for cøliaki utpå nyåret.
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Akkurat! Takk for svar! Gutten min begynte med grøt for noen dager siden. Jeg sendte min kjære for å handle grøt, og sa at det skulle være ris- eller maisgrøt. Siden disse sortene skulle blandes med mm, kjøpte han havregrøt med ris og hvete i stedet. Så sa han at den var glutenfri. Jeg vet ikke hvorfor han trodde det, men jeg så på pakken i dag at det var den IKKE. Han hadde ganske god appetitt på grøten, så han har fått ganske mye... En god spiseskje med pulver. Gutten min var litt våken natt til i går, og i natt vånet han i 4-tida. Han så ut til å ha litt vondt. I halv seks-tida fikk jeg han til å ta puppen, og da spiste han og sovnet. Disse nettene er de eneste der han har vært våken siden han var ca 3 uker gammel! Jeg er nå ganske sikker på at det er glutenet han reagerer på. Det blir å kjøpe anen grøt i ettermiddag! Jeg håper ikke dette har vært skedelig på noen måte?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå