Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Hørte nett på radioen at barneforskere anbefalte sterkt at spedbarn begynte med grøt fra 4-5mnd alderen,er bevist at de som blir fullammet til 6 mnd får ikke nok av viktige vitaminer og mineraler, helsesøster var også med og sa seg enig.
Hoppetussa Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Huff, denne forskningen! :-) Da kan jeg ha god samvittighet da, ga jenta mi grøt fra 4 mnd alder fordi jeg ikke hadde nok mm. Det spørs vel kanskje litt på vekten til babyene også? Jeg har en sumobryter av en baby! :-)
firemerkersmør Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Det er vel ikke helsenorge sin anbefaling. Noen sier 4 mnd, men det ofisielle anbefalingen er fortsatt 6 mnd.
Brava Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Det skjer jo hele tiden ny forskning, ikke dermed sagt at man forkaster det som er gjeldene med en gang det kommer frem noen nye funn. Jeg har ikke hørt noe om dette, men er interessert i å vite mer om det. Har dere noe link eller kan vise til omtale om denne forskningen? Barneforskere i Norge eller i et annet land?
Nye sprell Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Alltid spennende med nye forskningsresultater!! Ernæring er ikke mitt fagfelt, og jeg synes derfor det er vanskelig å vurdere verdien av forskningsresultatene, sette de ulike rapportene i sammenheng, se helheten.¨ Derfor holder jeg meg til de offentlige anbefalingene, de er satt sammen av de sterkeste ekspertene på sine fagfelt i Norge, i samarbeid med bl.a. Verdens helseorganisasjon. Disse anbefalingene er ikke revidert i det siste. For interessens skyld skulle jeg likevel gjerne hørt innslaget du viser til! Var det på en av Nrks kanaler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå