moderen Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Noen som har en oppskrift??? Sånne med pinne i og rødt sukkertøylag utenpå???
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Fikk så lyst til å prøve dette jeg også, og lette litt rundt. Fant til slutt denne oppskriften:-) Tid: Ca 15 min Dette trenger du til 8 porsjoner: 2 dl sukker 1 1/2 dl kremfløte 1 1/2 dl mørk sirup 2 ss smør 1 ts vaniljesukker 2 – 3 dråper rød konditorfarge (kan sløyfes) 8 små røde epler Trepinner Slik gjør du: 1. Kok sukker, kremfløte, sirup og smør sammen over ikke for sterk varme i ca 5 min. Ta kjelen bort fra platen. Rør i 1 ts vaniljesukker og ha i konditorfargen. 2. Træ et lite rødt eple, på hver sin trepinne. Dypp eplene i gryten. Bruk en skje for å få hele eplet dekket. Settes på bakepapir til avkjøling. Smeltet sukker og sirup er glovarmt, så vær forsiktig!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Glemte å legge ved linken da:-) http://middagstips.mega.coop.no/?opID=9840 Se så lekre de blir!!!
moderen Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2006 Mmm, hva du finner, Klatten! Lette og lette i går, og alt jeg fant var andebryst med glaserte eplebåter. Kjempegodt, sikkert, men ikke det jeg så etter...Tusen takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå