Gå til innhold

Hvorfor hverken ler eller ruller hun? 5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er fem mnd, og ikke klarer hun å rulle (ser ut som om hun prøver i blandt, men kommer bare så vidt opp på siden, er ikke så mye hun gidder forsøke heller), og ikke ler hun heller. Hun har ledd noen ganger. Kanskje 10 ganger, spredt over 2 mnd. Hun bare smiler grååådig og vifter med armene når hun koser seg, det kommer liksom ikke lyd. Hvertfall sjeldent. Noen ganger litt sånn "glad hyl", men ikke noe latter...

Skrevet

Min gutt er også 5 mnd. Han ler masse, men gidder ikke å rulle :) Kommet over på siden noen ganger, og tippet rundt fra mage til rygg, men det har bare vært "uhell" tror jeg...

Syns ikke det gjør noe for jeg vet at det kommer når han er klar for det. Hvis du er bekymret (noe jeg mener du ikke behøver å være) ville jeg tatt kontakt med hs.

Noen babyer er bare litt tregere enn andre:)

Skrevet

Hun er jo ikke så intrisert i å rulle enda virker det sånn. Kanskje du skal forsøke å oppmuntre henne litt til det?

Tror nok det kommer etterhvert uansett. Hun vil vel bevege seg etterhvert når hun vil utforske værden etterhvert. Nå får hun kanskje den oppmerksomheten og de tingene hun vil se forand seg hele tiden at hun kanskje føler at det ikke er nødvendig? :o)

Skrevet

Gutten min ruller ikke enda, men ligger på sidene og begynner å bli glad i mageleie. Han er 6,5 mnd, så de kan jo være treige. Han ler en del, da. Jeg har slutta å bekymre meg så mye, for jeg ser jo at det skjer ting selv om det går sakte.

Skrevet

Snuppa her er også 5 mnd, og har rullet 2 ganger. Er liksom ikke intrissert. Hun har ledd 3 ganger, så du er ikke alene. Hun gliser veldig, bare at hun er stille,

Skrevet

Mi var heller ikke interessert i å rulle =)

Trivdes mye bedre på ryggen!! Da fikk hun jo med seg alt som skjedde rundt. Var ikke interessert i å ligge å se ned i gulvet =)

Men da hun var 5,5 mnd begynte hun å rulle fra rygg til mage!!

Og da ville hun bare rulle, hehe....

Nå er hun 6 mnd og er knall sterk, hun sitter selv, og reiser seg opp hvis hun får holde i noe. Men å rulle andre veien vil hun ikke, siden hun slo hodet da hun prøvde en gang...

Det kommer nok når hun har lyst serru' ;-)

Skrevet

Samme her, nå er hun snart fem måneder. Men jeg ser at på veldig mange andre områder er hun "langt framme", fikk blant annet skryt av hs fordi hun løftet på hodet når hun lå på rygg 3,5 mnd gammel. Sitter snart gjør hun og, og snur seg 360 grader på magen. Dette er ting som etter boka skulle ha kommet etter rulling, så jeg trøster meg med at de tar det i sitt tempo. Hvis ikke vår trøst hjelper, tror jeg at jeg hadde oppsøkt hs bare for å bli beroliget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...