Gå til innhold

Når kan man begynne med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har ei datter på 10 uker som kun får mme. Har hørt at barn som kun får mme kan begynne med grøt tidligere enn de som får mm. Er det noen som vet når jeg kan begynne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynner så vidt nå med en ts - tar det veldig rolig. Hun er litt over 3 mnd. Jeg har en venninne som har begynt med førstemann da han var 2,5 mnd. Han fikk mm. Hun ga han da veldig tynn velling på flaske til å begynne med. Nr to fikk mme og ville ikke ha det så tidlig. Hun hadde spurt legen og så lenge hun prøvde seg fremog at tarmene tålte det var det greit. Jeg har selv valgt å vente. Begynte så vidt nå fordi hun spiste bare 400-500 et par dager. Nå spiser hun godt igjen og derfor gir vi bare litt smaksprøver:) Vi har ikke tenkt til å gi henne et fullt måltid før hun er 4 mnd:) Hvis hun fortsatt sover om natten:)

Hun ville ikke ha noe særlig grøt, men fruktpurre!! Den glir ned!!

Lykke til!

(Det står på pakka fra 4 mnd, men det visste du sikkert!!)

Skrevet

Snakket med legen i går, og der fikk jeg beskjed at jeg kan begynne med gøt når hun er 3 mnd. siden hun får mme. Det blir spennende :-). Hvordan gjorde dere det når dere begynte. Når på dagen fikk hun/han grøt (smaksprøve)?

Skrevet

Jeg begynte da hun var litt over 4 mnd. Ga helt suppetynt på skje, veldig lite første dagene. Økte så mengden og tykkelsen. Er langt fra opp i hel porsjon, og har holdt på i nesten 1 mnd nå. Gir i 6-tiden på kvelden.

Det lønner seg å gi smaksprøven de første dagene på dagtid, slik man slipper skriking på natta i tilfelle de reagerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...