Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 dere som har vært på ammekurs , har dere fått beskjed om å herde på noe vis eller er det nok å smøre med den sårsalven på brystvorten. hvor lenge før termin skal en starte?
Mrs. Bouquet Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Så lenge brystvortene er fine skal de helst være i fred. Herding av brystvorter anbefales ikke lengre. Blir du sår kan du smøre med brystvortekrem eller tilsvarende.
rødhette* Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Jordmor nevnte ikke herding i det hele tatt på ammekurset. Bestevenninna mi har anbefalt meg det, å massere dem på forhånd for å herde dem. Men jeg tør ikke... Vil ikke stimulere melkeproduksjonen i gang allerede, og er redd det kan gi styrtfødsel (da jeg har hørt det kan skje). Men jm sa at stort sett gjorde det ikke vondt å amme hvis man gjorde det riktig. Og gjør det vondt kan man bruke ammeskjold, brystvortekrem og slikt for å gjøre det bedre.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Tror de har gått bort fra den praktisen, det hadde visst ikke noe for seg etter hva jeg har skjønt. Og godt er det, for det var en ting jeg ikke hadde lyst til å holde på med.
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 De mener vel at dette kan fremprovosere rier og at man derfor bør være forsiktig med det. I svangerskapsboken min mor hadde da hun var gravid med meg står det om herding av brystvortene, og der anbefaler de å ta 10 "drag" i hver brystvorte daglig, og så øke etterhvert i svangerskapet når man føler man tåler mer. Måtte jo prøve det, og det var utrolig ubehagelig de første gangene.
Mrs. Bouquet Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Grunnen til at de mener man ikke skal gjøre det, er at det mest sansynlig har motsatt effekt. Brystvortene tåler ikke mer, men blir vonde og utslitne før det er vits.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå