Murmeline Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Sliter med for lite melk om kvelden, så for å unngå maratonamming og hyl og skrik i et par timer, samt overtrøtt baby, gir vi en flaske om kvelden. Ikke hver kveld, men ganske ofte. Da sovner hun fortere:) Hva gjør du? Hvor mange kan med hånden på hjertet si at de har nok melk på kvelden? Nysgjerrig:)
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Jeg ga ikke mm i redsel for å svekke ammeproduksjonen. Hadde ikke nok melk så ammet hver halvtime hele kvelden rundt 3 mnd alder. Rundt 2100-2230 hadde han fått nok mm og sov i 8-10 timer i strekk. Den lange søvnen da til tross for begrenset tilgang på mm har nok med at han hadde fått i seg masse av den fete melka som kommer til slutt siden hadde hadde tømt puppene noen ganger. Det var litt skriking innimellom men vi byttet på å bære og sambo tok han litt mens jeg gikk meg en tur og ladet opp så jeg hadde melk igjen når jeg kom tilbake. Etterhvert ble det sjeldnere og sjeldnere på kvelden og plutselig ved ca 7 mnd alder sluttet han med de 2-3 måltidene som han hadde hatt på kvelden den siste perioden.
katoes Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har nok melk om kvelden. Har hatt endel ganske tøffe kvelder med mye grining hvor hun har sitti fast i puppen hele tiden. Har prøvd å gi henne flaske med melk jeg har samlet opp fra natta og morgenen i forveien. Men hun fikser dessverre ikke den flasken. Hun får kansje i seg 40 ml og da har sikkert halvparten rent på utsiden. Hun hyler og vil ha puppen isteden. Hun vil heller ikke ha smokk. Får ikke til å sutte på disse plastikktingene. Skyver de ut med tunga. Så selv om jeg har følt at jeg ikke har hatt nok melk, så har jeg jo hatt det allikevel. Men nå er snuppa 11 uker og i de siste 2-3 ukene har jeg ikke vært bekymra for at jeg ikke har hatt nok melk. Men vi trener litt nesten hver kveld allikevel da. Kan jo være praktisk etterhvert å ha muligheten til å reise en tur bort noen timer uten å måtte skynde meg hjem for å fore... Men jeg tror nok at hvis hun hadde tatt flaska, så hadde jeg nok ikke hatt nok melk jeg heller. Tror veldig mange føler de har for lite melk om kvelden. Men det er jo egentlig bare snakk om tilbud og etterspørsel...
mamma til en prinsesse Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Jeg gir ikke flaske om kvelden, men føler at jeg har litt lite melk da. Gullet ligger å suger lenge, og går en stund mellom hver gang hun svelger. Har nok til at hun roer seg, men har tenkt en del i det siste på å begynne å gi flaske på kvelden. Men tingen er at hun vil ikke ta flaske lenger. Hun tok den jo kjempe fint i begynnelsen, men nå har hun glemt ut hvordan det skal gjøres. Ikke vil hun ta smokk heller..... Har tenkt til å prøve å få henne til å ta flaske igjen, så hun kan få den på kvelden og ellers når jeg skal bort. Før sov hun fra 20.00 til rundt 05.00 før hun trengte påfyll, men i det siste har hun begynt å vokne i 1-2 tiden for å få mat. Derfor tror jeg at jeg har litt lite melk .....
lana<3 Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har masse melk på kvelden, men den melken som kommer på kvelden er så tynn at jeg gir henne en attpå tår etter siste amming på kvelden (150 ml, 3 mnd gammel baby), da sover hun så godt i 10-12 timer i strekk og jeg har masse masse god og tykk melk til henne morgenen etter og vi er friske og opplagte begge to:)
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 jeg hadde noen dager med lite melk om kvelden, men nå har jeg masse. Fant ut at det var en sammenheng med at jeg var sliten og hadde fått lite søvn og lite melk, så når jeg sover noen timer på kvelden og ikke er utslitt så har jeg også nok melk
Hoppetussa Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Har du prøvd tutekopp? Du kan også bruke et lite medisinglass og prøve å helle i henne.
Hoppetussa Skrevet 19. desember 2006 #8 Skrevet 19. desember 2006 Det er helt riktig! Lite melk på kvelden henger ofte sammen med at en er sliten etter en lang dag. Hvis en har mulighet til å pumpe ut noe fra natt/morgenpuppen og gi det på kvelden i tutekopp/lite medisinglass er det lurt(hvis babyen ikke tar flaske da). Da snuppa var 3,5 mnd begynte jeg så smått å gi henne litt grøt/fruktmos på kvelden framfor å begynne med mme.
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 19. desember 2006 #9 Skrevet 19. desember 2006 da jenta mi var 4 mnd, begynte hun å skrike etter å ha spist tomme begge bryst, og da måtte jeg gi mme på flaske... satt å grein å ga flaske..hufff, i begynnelsen følte jeg det var skikkelig trist at jeg ikke hadde nok melk til gullet mitt, men så begynte vi med litt grøt på kvelden i stedet, og sluttet å stresse og tenke at jeg har for lite melk, så da ordna det seg, har nå masse melk, hun får grøt nå 2 ganger dagen, men føler ikke at melkeproduksjonen har gått noe ned. jeg fikk høre at det var vanlig med lite melk på kvelden, og det viktigste var å ikke stresse,men sove drikke vann og tenke positivt, det hjalp=) (+grøt da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå