Gå til innhold

Ingefær mot kvalme?? kan jeg ta det?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var på apoteket og kjøpte sånne tabeletter med ingefær og peppermynte, sånne vegetabilske sto det.

men så sto det at med langvarlig bruk måtte man ta kontakt med lege først. Er de trygge å bruke uten å snakke med legen 3-4 dager da? Hva regnes som langvarig bruk?

Har disse tabelettene hjulpet noen av dere mot kvalme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed at man kunne ta ingefær. Og jeg LEVER for denne vidunderkapselen!!! Uten den hadde jeg vel...dødd av kvalme antagelig?! :P Jeg tar 2 før jeg legger meg, slik at jeg ikke er morgenkvalm + en rundt 11-12 som varer ut dagen.

Funker innen 20 min ca, hvis du først har blitt skikkelig kvalm.

Dette er den boksen med ingefærkapsler til ca. 155kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta fersk ingefær, men ikke slike en får kjøpt på apotek/helsekost. Jeg har undersøkt en del rundt dette, og det er delte meninger. men på apoteket sier de at det ikke er noe forskning på det og at en bør holde seg unna. På helsekost sier noen at alt som er der, er naturlig så det kan vi ta... men det vet vi jo er feil.... Ingefær fører til bevegelse, noe som kan være skadelig. Jeg pleier å kjøpe fersk ingefær,kutte i småbiter og koke i vann. Det hjelper virkelig for kvalmen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På esken står det "Gravide og ammende bør rådføre seg med lege ved langvarig bruk". Så ut i fra det er det ikke farlig å ta en og annen tabelett. Tok en nå og den hjalp! helt fantastisk!! Sist graviditet tok jeg Afipran, det er jo et legemiddel, som man heller ikke skulle ta uten å rådføre seg med lege, jeg fikk den av legen. Tror at ingefær må være bedre enn et legemiddel, men er jo ikke sikker. Skalringe legen i dag og spørre han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen ingefær-tabletter på helsekosten og de er beregnet på blant annet gravide. Heter urizal. (men er 2 typer). Den ekstra sterk skal en ikke ta.

Jeg har tatt den siden uke 4 og er nå 11 uker. Så den er iallefall trygg.

Står ikke noe om at den ikke skal brukes over lang tid eller rådføre seg med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt Urizal, den står faktisk anbefalt i flere gravidbøker/blader også. Og det er utført en stor test på disse tablettene i Danmark, (av leger), så jeg tror ikke det er noe farlig å ta disse. Legen min sa bare spis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...