buggi med 2 jenter Skrevet 18. desember 2006 #1 Del Skrevet 18. desember 2006 Er det flere her inne som har følt at helsepersonal nesten presser en til å amme selv om en ikke vil eller klarer det? Dette følte jeg i dag da jeg var hos legen. Han ville ikke høre på hva jeg hadde å si og bare snakket om viktigheten av morsmelk og amming. Jeg måtte bare forsøke hardere for å få dette til. følte nesten at han synes jeg var en dårlig mor. Gråt da jeg kom ut i fra legekontoret. Betydde ingent ting at babyen og jeg har fått det mye bedre etter at vi sluttet å stresse slik. Har forsøkt alt for å amme men det gikk ikke. jeg vet at morsmelk er det beste for barn, men hva skal en gjøre når det regel rett ikke går? Hvor lenge er det forsvarlig å holde på? Er det riktig å la barnet skrike ved puppen i en og en halv time hver gang en skal gi det pupp? og så til slutt ende opp med å gi mme likevel? Hvor går grensen på hva som er forsvarlig? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7500549-presset-til-%C3%A5-amme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marge Simpsons Skrevet 18. desember 2006 #2 Del Skrevet 18. desember 2006 Sykt at det er et sånt ammepress i norge! Du er IKKE mindre forsvarlig eller dårlig mor om du slutter å amme!!! Her i norge har vi et valg. I andre land kan de ha mindre tilgang på rent vann, hygene og økonomi. I norge kan vi fint gå over til mme uten å sette barnet vårt i noe form for fare! Selv om mm er det "beste". Du selv vet fordeler og ulemper med mme. Du må velge selv hva du føler er ok. Ha i tankene at det er mulig å kombinere det litt på det værste. Har hørt om folk som ammer trengte hjelp med en del mme i begynnelsen. Føler du at det blir bedre med mme, så gå over til det! Vi er så heldige at vi bor i et godt land som norge. Vi har tilgang på rent vann, vi har strøm og økonomi til sterilisering, vi har ofte kontroller hos HS, vi har nøye oppfølging! Hvorfor er det BAD å gi barnet mme?? Finnes langt værre ting å beskymre seg over. Det viktigste er tross alt å føle at man har det bra med barnet og at man koser seg med det! Mye problemer med amming kan ta fra deg dette. Så da får man velge hva man synes er viktist... Vi har et valg ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7500549-presset-til-%C3%A5-amme/#findComment-7503307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #3 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg ble litt provosert av det du skriver marge simpsons. De virker veldig støttende, men så kommer du med bare et lite stikk til i 3. avsnitt. Ved å kombinere de to, får man bare de negative tingene med begge delene. Det er godt mulig at noen får det til med hjelp av mme i begynnelsen og er jo veldig positivt hvis man får det til. Jeg hadde en hs som gjorde akkurat dette. Hun sa at det er mitt valg og at jeg ikke måtte føle meg presset, men hun var den absolutt værste! Kom med gode råd og på hjemme besøket snakket hun en halvtime av en time om amming selv om både jeg og min samboer prøvde å skifte emne maaaaaaaange ganger! Var mye annet vi trengte svar på ikke det med mme! Du mener sikkert ingen ting med det du heller, og gir sikkert dine barn mme:) Men jeg var akkurat like frustrert som hun over og da er det siste man trenger flere "gode" råd. Kun støtte på at man tar det riktige valget. Det er utrolig vankselig i det man gir opp ammingen hvis man ikke får det til, men har kjempelyst til å amme. Ikke meningen å fornærme deg eller noe, men tenkt litt over hva du skriver:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7500549-presset-til-%C3%A5-amme/#findComment-7503766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry 82 Skrevet 20. desember 2006 #4 Del Skrevet 20. desember 2006 Helt enig med deg, syns det er på grensen til hva som er forsvarlig hvis ungen skriker i timesvis og vil ikke (!!!) ha puppen. Vi hadde en hel masse problemer, og gutten ville ikke, han brekkte seg når jeg la han til puppen, hylte og gråt, prøvde leeeenge, og alle triks i boken. Syns du er en dårlig mor hvis du ikke gir ungen mat! om den kommer fra flaske eller pupp spiller ingen rolle Om gode og dårlige mødre og mat kan vi diskutere når barna er 10 år, tenk hvor mye vi kan påvirke barnas helse i de kommende årene med å gi dem "riktig" mat, det vil si når de begynner å spise likens mat som vi! Idag virker det som det er veldig fokus på amming første året, men hva med 5 åringen f.eks? hva bør han spise, og ikke spise? typisk norge, hysteri på enkelte punkter.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7500549-presset-til-%C3%A5-amme/#findComment-7522926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #5 Del Skrevet 27. desember 2006 hva i alle dager er det marge sier som er et stikk i 3.avsnitt???? Dette er vel litt hårsårt vel - det kan umulig leses som annet enn støtte...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7500549-presset-til-%C3%A5-amme/#findComment-7565416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå